תבנית:היום יום/ד' אלול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
(תיקונים)
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
''סדר [[ברכת התורה|ברכות התורה]]: נוגע [[טלית|בטליתו]] בתחילת ה[[קריאת התורה|קריאה]] ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע ב[[ספר תורה]], גולל הספר תורה, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הספר תורה וקורא.''
''סדר ברכות התורה: נוגע בטליתו בתחילת הקריאה ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע בספר תורה, גולל הספר תורה, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הספר תורה וקורא.''


במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: [[אדם (שם תואר)|אדם]] – מעלת ה[[מוחין]] וה[[שכל]], איש – מעלת ה[[לב]] וה[[מידות]], אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או ב[[שכל]] או ב[[מידות]], היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם.
במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: אדם – מעלת המוחין והשכל, איש – מעלת הלב והמידות, אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם.


ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ג' אלול|ג' אלול]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ה' אלול|ה' אלול]]}}[[קטגוריה:היום יום|כ]]</noinclude>
ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ג' אלול|ג' אלול]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ה' אלול|ה' אלול]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|כ]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־20:11, 28 ביולי 2024

סדר ברכות התורה: נוגע בטליתו בתחילת הקריאה ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע בספר תורה, גולל הספר תורה, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הספר תורה וקורא.

במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: אדם – מעלת המוחין והשכל, איש – מעלת הלב והמידות, אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם.

ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם.

הקודם:
ג' אלול
{{{רשימה}}} הבא:
ה' אלול