בשורת הגאולה ג

גרסה מ־15:01, 12 באוגוסט 2024 מאת ש. א. (שיחה | תרומות) (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה · ג לשם בשורת הגאולה ג בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)

ויה"ר והוא העיקר – אז יעדערער פון אונז זאָל ווערן אַ "שליח" אויף אָנזאָגן זיך, זיינע בני בית און אַלע אידן אַרום אים, אז "הנה זה בא"[1], "הנה אלקינו זה גו' זה ה' קוינו לו"[2] (ב"פ זה[3]), והנה דוד מלכא משיחא, און אַז אליהו הנביא איז שוין מיט אַ טאָג פריער געווען אין טבריא[4] און האָט אָנגעזאָגט וועגן ביאת משיח צדקנו.

בשורת הגאולה
פתח דבראבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטננאנבנגנדנהנונזנחנטססאסבסגסדסהסוסזסחסטעעא

ויש לומר, אַז וויבאלד משיח קען קומען יעדער טאָג, "אחכה לו בכל יום שיבוא"[5], און אליהו הנביא דאַרף אָנזאָגן אַ טאָג פריער אויף ביאת המשיח – קומט אליהו הנביא אין טבריא בפועל ממש יעדער טאָג און זאָגט אן אויף ביאת המשיח (במיוחד) צו די וואָס שטייען אין אַ מעמד ומצב פון "אחכה לו בכל יום שיבוא" – אויך די וואָס זאָגן דאָס ניט בדיבור (כמנהג חב"ד)[6], נאר מ'טראַכט װעגן דעם, ובפרט ווען מ'זאגט אין דעם באוואוסטן קאַפּיטל תהלים[7] "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו".

. . . און אין דערויף קומט צו אַ ספּעציעלע הדגשה היינטיקן יאר – סיי מצד דעם קאַפּיטל תהלים אין וועלכן מ'זאגט "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", און סיי מצד די שלימות פון ארבעים שנה וואָס דעמולט איז שוין "נתן ה' לכם לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע"[8], ובפרט נאָך דעם וואס מ'איז שוין אריין (ושבעה ימים) אין שנת הנ"א (ה'תנש"א), וואָס אידן האָבן איר אָנגערופן (און מפיץ געווען) מיטן ר"ת "אראנו נפלאות".

(משיחת יום ד' פ' ברכה, ז' תשרי תנש"א)

תרגום ללשון הקודשעריכה

ויה"ר – והוא העיקר – שכאו"א מאתנו יהי' "שליח" לבשר לעצמו, לבני ביתו ולכל היהודים בסביבתו, כי "הנה זה בא"[1], "הנה אלוקינו זה גו' זה ה' קוינו לו"[2] (ב"פ זה[3]), והנה דוד מלכא משיחא, וכי אליהו הנביא כבר יום קודם הי' בטבריא[4] ובישר אודות ביאת משיח צדקנו.

ויש לומר, דכיון שמשיח יכול לבוא בכל יום, "אחכה לו בכל יום שיבוא"[5], ואליהו הנביא צריך לבשר יום קודם על ביאת המשיח – מגיע אליהו הנביא לטבריא בפועל ממש כל יום ומבשר על ביאת המשיח (במיוחד) לאלו שעומדים במעמד ומצב ד"אחכה לו בכל יום שיבוא" – גם לאלו שאין אומרים זאת בדיבור (כמנהג חב"ד)[6], אלא חושבים ע"ז, ובפרט כאשר אומרים במזמור תהלים הידוע[7] "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו".

. . . ובזה ניתוסף הדגשה מיוחדת בשנה זו – הן מצד המזמור תהלים שבו אומרים "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", והן מצד השלימות דארבעים שנה שאז כבר "נתן ה' לכם לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע"[8], ובפרט לאחרי שכבר נכנסנו (ושבעה ימים) בשנת הנ"א (ה'תנש"א), שנקראה (והופצה) ע"י בני ישראל בר"ת "אראנו נפלאות".

הערות שוליים

  1. 1.0 1.1 ל' הכתוב – שה"ש ב, ח.
  2. 2.0 2.1 ישעי' כה, ט. וראה תענית בסופה.
  3. 3.0 3.1 שמו"ר ספכ"ג.
  4. 4.0 4.1 ראה עירובין מג, ב: "אתא אליהו מאתמול . . לבית דין הגדול", וב"ד הגדול "בטבריא עתידין לחזור תחילה" (רמב"ם הל' סנהדרין ספי"ד).
  5. 5.0 5.1 עיקר הי"ב מי"ג עיקרים.
  6. 6.0 6.1 ראה לקו"ש ח"ט ע' 282 ואילך.
  7. 7.0 7.1 פט, כא.
  8. 8.0 8.1 תבוא כט, ג.