תבנית:היום יום/י"ט ניסן

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
גרסה מ־21:19, 11 באוגוסט 2024 מאת ש. א. (שיחה | תרומות) (תיקונים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.

פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה – גלות שנמשל ללילה – הזה – האחרון – מכל הלילות – גליות שקדמוהו.

שבכל הלילות אין אנו מטבילין – לשון מירוק נקיון וטהרה – אפילו פעם אחת – לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות – הלילה הזה שתי פעמים – מירוק גוף וגילוי הנפש.

שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה – היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולו מצה – שיועבר רוח הטומאה.

שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות – כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולו מרור – קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.

שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים – כל הגילוים שעל ידי הגליות – אוכלין – בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולנו מסובין – שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.

הקודם:
י"ח ניסן
{{{רשימה}}} הבא:
כ' ניסן