חב"דטקסט:אולם דיונים

מתוך חב"דטקסט, מאגר טקסטים חב"דים חופשיים
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דטקסט.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש דף החסר בחב"דטקסט, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דטקסט, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
נוכחי
ארכיון 2ארכיון 1פיתוח טכני


כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.


הצעה ב': עם איזה רב הייתם רוצים להתייעץ?[עריכת קוד מקור]

אחרי שקראתם את הצעה ב': הציעו בבקשה שם של רב או כמה רבנים חב"דיים שאתם שומעים להם בענייני הלכה וכו', שהייתם רוצים שהם יכוונו את התנהלות האתר לפי ההלכה: -- נכתב ע"י ספר ששכח לחתום את שמו.

חב"דטקסט מגייסת מפעילי מערכת![עריכת קוד מקור]

חב"דטקסטים פעילים חב"דטקסט פותחת הרשמה חופשית לבחירות למפעילי מערכת. כן, אתה יכול לפתוח חשבון עכשיו ומיד להגיש מועמדות לבחירות למפעיל מערכת.

אז איך זה עובד?
החל מהיום ועד ר"ח כסלו תשפ"ו (אז תיסגר ההרשמה) ניתן יהי' להגיש מועמדות לבחירות כאן, אך הבחירות יתקיימו בעז"ה בחודש מנחם אב תשפ"ו.

במשך החודשים הבאים עד ההצבעה המועמדים יוכלו להוכיח את עצמם, ושאר המשתמשים יוכלו לעקוב אחר התנהלותם, וכך להחליט במי לדעתם ראוי לבחור.

שים לב! בכדי להתמודד יש לעמוד בקטריונים שכאן בזמן הבחירות (בחודש מנחם אב).

אתה מתאים? אל תחכה, רוץ להירשם! • ש. א. – בירוקרט ומפעיל מערכת (דף משתמש | שיחה) • 17:07, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ו (21 באוק' למניינם)


שיחת ד' חשון תשל"ז - מוגה[עריכת קוד מקור]

לעניות דעתי אין עניין להעלות שיחה זו מכיון שהיא מרשימות, וכדי לשאול את הרבנים של האתר כאשר ימנו (כמובן שזה גם בנוגע לרשימות בכלל). --יחי המלך המשיח בכובע - שיחה, 22:00, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו 22:00, 4 בדצמבר 2025 (IST)

יחי המלך המשיח בכובע "חמור קופץ בראש"... דף זה בכלל עוד לא נוצר, מה אתה מזדעק פתאום??? • ש. א. – בירוקרט ומפעיל מערכת (דף משתמש | שיחה) • 22:29, כ"ג בכסלו, ה'תשפ"ו (13 בדצמ' למניינם)
יפה, דיון מכובד... רק חבל שהוא לא תואם את הענין ד"דרך ארץ קדמה לתורה" ואם ח"ו זה לא מספיק חשוב עבורכם אז לפחות תקפידו על המדיניות הכללית של חב"דפדיא...
אם הדף לא נוצר זה אומר שיחי המלך המשיח בכובע לא יכול להעיר על העניין. ש.א. למה ישר לתקוף.חבדטקסטניק קצון - שיחה, 11:44, כ"ז בכסלו, ה'תשפ"ו 11:44, 17 בדצמבר 2025 (IST)

מה הייתם רוצים לשאול את הרבנים?[עריכת קוד מקור]

חנוכה שמח און א פריילאכן חנוכה לכל העורכים ה חב"דטקסטים פעילים!

בטח אתם זוכרים שדיברנו יחד באולם דיונים על כמה הצעות לשיפור האתר, ובטח אתם זוכרים את הצעה ב': לבקש מרבנים - רבני חב"ד - שיהיו רבני האתר חב"דטקסט ויתנו הנחיות ברורות איך לנהל את האתר מבחינה הלכתית ומבחינת הנהגה חסידית.

שאלה: איזה שאלות הייתם רוצים לשאול אותם?

ודבר שני: תכל'ס: יש איזה רב רב חב"די (או כמה רבנים חב"דיים) שאתם מכירים? ספר - שיחה, 19:37, כ"ה בכסלו, ה'תשפ"ו 19:37, 15 בדצמבר 2025 (IST)

אגב, מקודם יחי המלך המשיח בכובע כבר דיבר על ענין ה'רשימות', אני (ספר) דיברתי על השאלה איך ראוי להתנהג עם הענין הזה של 'זכויות יוצרים' (הי' גם דיון על זה ביני לבין ש. א. גם הוא אמר כמובן שיש מה לשאול את הרבנים בענין). אם יש עוד שאלות - בכבוד. א פריילאכן חנוכה! ספר - שיחה, 18:53, כ"ו בכסלו, ה'תשפ"ו 18:53, 16 בדצמבר 2025 (IST)

קבצי הערות[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אני מציע שהעורכים היקרים של המפעל הכביר והחשוב הזה יכינו תשתית להכנסת קבצי הערות התמימים ואנ"ש של הישיבות השונות, ואז פשוט יפנו למערכות ההערות בישיבות כדי לקבל מהדורות טקסט של הקבצים השונים. אפשר גם להסביר למערכות ההערות עצמם כיצד להכניס את קובצי ההערות שלהם לתוך האתר. אני מציע שהתשתית תהיה פשוטה יחסית (כלומר לא כל הערה בדף נפרד) כדי לא לסבך את מערכות ההערות השונות. אולי אפילו שבאתר עצמו יהיה דף עם הנחייה ברורה כיצד להכניס טקסט קובץ הערות בצורה פשוטה (כל הקובץ בדף אחד) או למי שחפץ להשקיע (לפי שערים, או לפי הערות). אפשר גם להסביר שם כיצד לבקש מהAI להתאים את טקסט ההערה לקוד המקור של חב"דטקסט. ודאי שהדבר יתרום גם לפרסום וקידום האתר ויצירת האופי הייחודי לו...213.151.52.142 11:33, 20 במאי 2026 (IDT)

אם מחליטים שכל הערה בדף נפרד, אפשר לקבוע תשתית של "קטגוריות" - לפי ספרים, לפי נושאים, לפי אנשים - שתשמש מפתח להערות החב"דיות, כל כותב הערה עם גישה לאינטרנט ירצה לראות שההערה שלו מכילה את כל הקגוריות הרלוונטיות כדי שהמחפש יוכל למצוא אותה בקלות. לכאורה הדבר כדאי באם הוא לא מעכב את בניית התשתית.213.151.52.142 11:38, 20 במאי 2026 (IDT)
אולי כאן המקום להציע גם על מיזם נפרד של חידושי תורה חב"דיים - על פי סדר ארון הספרים היהודי עם דגש על ארון הספרים החב"די - (יש אתר כללי כזה, אבל לא נוח מספיק - chidushai-haam.org.il), אולי בצביון דומה ל"ויקיספר"213.151.52.142 11:38, 20 במאי 2026 (IDT)
שלום רב לכל ה חב"דטקסטים פעילים ול213.151.52.142.
אשמח להביע גם את דעתי על הצעותיך. קודם אסכם אותם בקצרה:
  1. להכין תשתית כזו שתתן את האפשרות להכניס קובצי הערות התמימים ואנ"ש.
  2. לפנות למערכות ההערות התמימים ואנ"ש לקבל מהם גרסת טקסט של הקובצים שלהם.
  3. לתת הסברה למערכות ההערות שיוכלו להעלות קובצים בעצמם. או לתת הסברה גם דרך האתר.
  4. להעזר בAI כדי לסדר את הטקסט עם הקודים של חב"דטקסט - היכן שצריך.
  5. להוסיף על ההערות קטגוריות שייכות לנושאים או קבוצות שונות, וזאת על מנת לאפשר חיפוש נרחב ומהיר.
  6. לפתוח בחב"דטקסט מיזם חידושי תורה חב"דיים. בו יוכל כל אחד לפרסם את החידוש תורה שלו כאן.
להלן התשובות:
  1. לכל לראש, יש לענות על השאלה האם יש מקום או ענין לפרסם כאן הערות התמימים ואנ"ש. בעיקרון, עדיף לשלוח את השאלה לועדה הרוחנית של חב"דפדיה תובב"א. בכל אופן דעתי היא שבעיקרון כן, אבל כמובן עם הסתייגות מסויימת. אמנם כידוע לכל ומפורסם מה שהרבי עודד מאד לכתוב חידושי תורה בקבצי הערות התמימים ואנ"ש, ועוד שביקש לעורר תלמידים צעירים לכתוב את חידושיהם, ואפילו שיתכן מאד שמה שיחדשו אינו כפי האמת וזאת כדי לעורר אצלם את החשק בלימוד. עם כל זה כשמגיעים לדבר אודות פרסום באתר הנה לענ"ד כאן מאוד חשוב וצריכים לוודא שמה שמפרסמים יהי' הכי קרוב במידת האפשר להיות חידוש אמיתי או לכל הפחות חידוש שקיבל את אישורו על ידי מערכת הערות התמימים ואנ"ש כלשהיא. היות, וכבר היום לצערנו ולדאבוננו הרב קל מאוד לשבש מידע... אמנם יתכן מן הסתם שישנם חידושים רבים ואמיתיים שלא הגיעו לידי מערכות ההערות או אושרו על ידם מאיזה סיבה שתהי' וחבל על דאבדין, ומה טוב אם היו מפרסמים אותם, אך מצידנו כעורכים עלינו להיות אחראיים ולשמור על אמינות המידע שאנחנו מספקים.
  2. רעיון יפה, ונכון, ונכון מאד!, אך מי יעשה זאת? העורכים? המצב הוא כיום שאת חב"דטסקט כל אחד יכול לערוך ובפועל ישנם רק כמה עורכים (בד"כ אנונימיים) שכל מה שהם עושים ויכולים לעשות הוא להקליד ספרים אל מאגר חב"דטקסט, אף אחד מהם לא יכול לייצג את כל חב"דטקסט... וגם אם נחלק את העבודה בין העורכים: לאתר קובצים וליצור קשר וכו', לדעתי יהי' קשה מאוד - עד בלתי אפשרי - להצליח לעבוד בשיתוף פעולה כה עמוק בצורה וירטואלית. ההנהלה הטכנית של האתר שייכת לרובד הטכני של האתר בלבד, ואני לא חושב שהם יסכימו ליצור קשר עם כל כך הרבה ישיבות וכוללים, גם לא נראה לי שיהי' להם פנאי לכל זה.
  3. כמו התשובה הקודמת, רעיון נכון מאד. אם יהי' מי שיוצר קשר עם מערכות ההערות אז יהי' אפשר גם להסביר להם... בכל אופן, לעשות דף הנחיות באתר זה אפשרי בהחלט. רק צריך שיהיו הנחיות ברורות כי כמו שהזכרת כבר קודם, עדין לא קבעו היכן ואיך להכניס קובצי הערות.
  4. AI ... אני לא הייתי סומך עליו שיעשה את העבודה כמו שצריך...
  5. רעיון נכון מאוד מאוד! מצטט את לשונך: "לקבוע .. "קטגוריות" - לפי ספרים, לפי נושאים, לפי אנשים - שתשמש מפתח להערות החב"דיות" מסכים עם כל זה. אפשר גם להוסיף קטגוריא לפי מוסדות - ישיבות, כוללים, (לפעמים (נדירות) יש גם קובצים של תלמודי תורה, ובפרט בתקופה שקודם ובסמיכות הלימוד בישיבה).
  6. בהמשך לתשובה הראשונה: לא כל כך מתלהב מהרעיון... וצריך לשאול את הועדה הרוחנית.
כל טוב, ובהצלחה. ספר - שיחה, 17:14, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ו 17:14, 1 ביוני 2026 (IDT)