תבנית:היום יום/י"ט ניסן: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (בנציון, שים לב) |
(תיקונים) |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''ארבעה לעומר. "גם | ''ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.'' | ||
פעם פירש | פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה – גלות שנמשל ללילה – הזה – האחרון – מכל הלילות – גליות שקדמוהו. | ||
שבכל הלילות אין אנו מטבילין | שבכל הלילות אין אנו מטבילין – לשון מירוק נקיון וטהרה – אפילו פעם אחת – לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות – הלילה הזה שתי פעמים – מירוק גוף וגילוי הנפש. | ||
שבכל הלילות אנו אוכלים | שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה – היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולו מצה – שיועבר רוח הטומאה. | ||
שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות | שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות – כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולו מרור – קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו. | ||
שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים | שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים – כל הגילוים שעל ידי הגליות – אוכלין – בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולנו מסובין – שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ח ניסן|י"ח ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ' ניסן|כ' ניסן]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ו]]</noinclude> |
גרסה אחרונה מ־20:19, 11 באוגוסט 2024
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.
פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה – גלות שנמשל ללילה – הזה – האחרון – מכל הלילות – גליות שקדמוהו.
שבכל הלילות אין אנו מטבילין – לשון מירוק נקיון וטהרה – אפילו פעם אחת – לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות – הלילה הזה שתי פעמים – מירוק גוף וגילוי הנפש.
שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה – היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולו מצה – שיועבר רוח הטומאה.
שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות – כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולו מרור – קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.
שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים – כל הגילוים שעל ידי הגליות – אוכלין – בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי – הלילה הזה – אחר גלות האחרון – כולנו מסובין – שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.
הקודם: י"ח ניסן |
{{{רשימה}}} | הבא: כ' ניסן |