תבנית:היום יום/י"ג אדר ב': הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה) |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''הפטורה: "כה אמר ה'". אומרים "אב הרחמים". אין אומרים "צדקתך".'' | ''הפטורה: "כה אמר ה'". אומרים "אב הרחמים". אין אומרים "צדקתך".'' | ||
"ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים" - "שרפו ידיהם מדברי [[תורה]]". אז מ'ווערט שוואך אין תורה, וואס דער לימוד התורה איז דאך על מנת לעשות ולקיים, קומט [[עמלק]] און קיהלט אפ דעם אידען (= כשנחלשים בדברי תורה, שלימוד התורה הוא הרי על מנת לעשות ולקיים, מגיע [[עמלק]] ומקרר את היהודי), "וילחם עם ישראל", ראשי תיבות יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו [[אות]] אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה, און עמלק מאכט קאלט (= מקרר) [[קדוש]]ת התורה. והעצה לזה בחר לנו אנשים, אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. וצא הלחם בעמלק ל' יחיד, לפי שהתורה היא [[נצח]]ית בכל [[דור]] ובכל [[זמן]] ובכל [[מקום]] בשוה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ב אדר ב'|י"ב אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ד אדר ב'|י"ד אדר ב']]}}[[קטגוריה:היום יום|ה]]</noinclude> | "ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים" - "שרפו ידיהם מדברי [[תורה]]". אז מ'ווערט שוואך אין תורה, וואס דער לימוד התורה איז דאך על מנת לעשות ולקיים, קומט [[עמלק]] און קיהלט אפ דעם אידען (= כשנחלשים בדברי תורה, שלימוד התורה הוא הרי על מנת לעשות ולקיים, מגיע [[עמלק]] ומקרר את היהודי), "וילחם עם ישראל", ראשי תיבות יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו [[אות]] אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה, און עמלק מאכט קאלט (= מקרר) [[קדוש]]ת התורה. והעצה לזה בחר לנו אנשים, אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. וצא הלחם בעמלק ל' יחיד, לפי שהתורה היא [[נצח]]ית בכל [[דור]] ובכל [[זמן]] ובכל [[מקום]] בשוה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ב אדר ב'|י"ב אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ד אדר ב'|י"ד אדר ב']]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ה]]</noinclude> |
גרסה מ־01:20, 28 ביוני 2024
הפטורה: "כה אמר ה'". אומרים "אב הרחמים". אין אומרים "צדקתך".
"ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים" - "שרפו ידיהם מדברי תורה". אז מ'ווערט שוואך אין תורה, וואס דער לימוד התורה איז דאך על מנת לעשות ולקיים, קומט עמלק און קיהלט אפ דעם אידען (= כשנחלשים בדברי תורה, שלימוד התורה הוא הרי על מנת לעשות ולקיים, מגיע עמלק ומקרר את היהודי), "וילחם עם ישראל", ראשי תיבות יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו אות אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה, און עמלק מאכט קאלט (= מקרר) קדושת התורה. והעצה לזה בחר לנו אנשים, אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. וצא הלחם בעמלק ל' יחיד, לפי שהתורה היא נצחית בכל דור ובכל זמן ובכל מקום בשוה.
הקודם: י"ב אדר ב' |
{{{רשימה}}} | הבא: י"ד אדר ב' |