בשורת הגאולה כז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(הוספת תוכן) |
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה כז לשם בשורת הגאולה · כז בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון) |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־23:49, 23 ביולי 2024
בשורת הגאולה |
---|
פתח דבר • א • ב • ג • ד • ה • ו • ז • ח • ט • י • יא • יב • יג • יד • טו • טז • יז • יח • יט • כ • כא • כב • כג • כד • כה • כו • כז • כח • כט • ל • לא • לב • לג • לד • לה • לו • לז • לח • לט • מ • מא • מב • מג • מד • מה • מו • מז • מח • מט • נ • נא • נב • נג • נד • נה • נו • נז • נח • נט • ס • סא • סב • סג • סד • סה • סו • סז • סח • סט • ע • עא |
הפצת המעיינות דפנימיות התורה ("סתים" שבתורה, שעל ידה נעשית האחדות ד"סתים" דישראל עם "סתים" דקוב"ה[1]) חוצה, עד לחוצה שאין חוצה הימנו, כפי שנתחדש במיוחד בדורנו זה גם ובמיוחד בחצי כדור התחתון (שבו לא הי' הגילוי דמ"ת[2]), שבו נקבע מושבו של נשיא הדור, כ"ק מו"ח אדמו"ר, משה שבדורנו, ומשם מופצים המעיינות בכל קצוי תבל ממש, ובמשך יובל שנים[3] ("עולם"[4]), אשר, ע"י ההוספה בהפצת המעיינות חוצה (שכבר היתה באופן ד"די והותר"), "דע את אלקי אביך", "לדעתך"[5], זוכים[6] תיכף ומיד ל"אותו[7] הזמן . . (ש)לא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר[8] כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".
(משיחות ש"פ שלח, מבה"ח תמוז ה'תנש"א)
- ↑ ראה זח"ג עג, א. לקו"ת ויקרא ה, ג. נצבים מו, א. ובכ"מ.
- ↑ ראה אג"ק אדמו"ר מוהריי"צ ח"ב ע' שלא. וש"נ.
- ↑ כולל ובמיוחד בענין שהזמן גרמא, יובל שנים לכ"ח ("כח") סיון (שמתברך מיום הש"ק זה) – ראה בארוכה שיחת כ"ח סיון (סה"ש תנש"א ע' 635 ואילך).
- ↑ קידושין טו, א. מכילתא ופרש"י משפטים כא, ו. – ולהעיר גם מלקו"ת פרשתנו מב, ד ואילך.
- ↑ דה"א כח, ט. וראה תניא קו"א קנו, ב. ובכ"מ.
- ↑ כהבטחת מלך המשיח להבעש"ט – במענה לשאלתו אימת אתי מר – כשיפוצו מעינותיך (דהבעש"ט) חוצה (אגה"ק דהבעש"ט – כש"ט בתחלתו).
- ↑ רמב"ם בסיום וחותם ספרו "משנה תורה".
- ↑ ישעי' יא, ט.