תבנית:עמוד ראשי/היום יום: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ייבוא מחב"דפדיה)
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:היום יום.jpg|ימין|100px|קישור=לוח היום יום]]
[[קובץ:היום יום.jpg|ימין|100px|קישור=לוח היום יום]]


{{היום יום/{{#זמןמ:xhxjj {{#בחר:{{#זמןמ:xjF}}|סיוון=סיון|אב=מנחם אב|{{#זמןמ:xjF}}}}}}}}<BR><div style="text-align:left;">
{{היום יום/{{#זמןמ:xhxjj {{#בחר:{{#זמןמ:xjF}}|אב=מנחם אב|{{#זמןמ:xjF}}}}}}}}<BR><div style="text-align:left;">


<noinclude>[[קטגוריה:תבניות העמוד הראשי]]</noinclude>
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות העמוד הראשי]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־19:10, 27 ביוני 2024

מתחילין "מזמור לדוד" ולא "לכו נרננה", וכן בכל שבת מוצאי יום טוב. הפטורה: שובה יכשלו בם. מי אל כמוך מימי קדם.

ביחידות הצמח צדק אצל רבינו הזקן ב' תצא בשישי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר 'הוי"ה', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', אלוקים בגמטריא הטבע, "בראשית ברא אלקים".

כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק רבי משולם זוסיא מאניפולי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות:

ת, "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". ש, "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". ו, "ואהבת לרעך כמוך". ב, "בכל דרכיך דעהו". ה, "הצנע לכת עם אלוקיך".

כשסיפר לי אבי אדמו"ר את הנזכר לעיל, סיים: תיבת תשובה צרופה מחמש אותיות, אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, וביאר באריכות חמשה האופנים וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת התפילה.