תבנית:היום יום/י"ז תמוז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
שורה 3: שורה 3:
חלוק [[לוחות הברית|לוחות הראשונות ולוחות האחרונות]]:
חלוק [[לוחות הברית|לוחות הראשונות ולוחות האחרונות]]:


בלוחות עצמן - הראשונות מעשה [[אלקים]], השניות {{מונחון|פסל לך|מעשה אדם}}. {{מונחון|המכתב|הדברות}} - חרות על הלוחות שכדרשת [[רז"ל]] [[מסכת עירובין|עירובין]] (נד. א) הוא רק בלוחות הראשונות. במעלת [[בני ישראל]] - בלוחות הראשונות [[צדיק]]ים, כשעמדו על [[הר סיני]] פסקה זוהמתן, בשניות [[בעלי תשובה]]. במעלת [[משה רבינו|משה]] - ב[[מתן תורה]] ניתן למשה אלף [[אור]]ות במתנה, וב{{קישור אם קיים|חטא העגל}} ניטלו ממנו ולא חזרו בלוחות שניות (רק ב[[שבת]] נותנים לו כדאיתא ב{{קישור אם קיים|פרי עץ חיים (ספר)|פרי עץ חיים}}). מעלת לוחות השניות שניתן גם כן [[הלכה|הלכות]] {{קישור אם קיים|מדרש}} [[אגדה|אגדות]] כו', כפלים לתושיה כדאיתא ב[[מסכת נדרים|נדרים]] (כב. ב), וקירון עור פני משה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט"ז תמוז|ט"ז תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ח תמוז|י"ח תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude>
בלוחות עצמן - הראשונות מעשה [[אלקים]], השניות {{מונחון|פסל לך|מעשה אדם}}. {{מונחון|המכתב|הדברות}} - חרות על הלוחות שכדרשת [[רז"ל]] [[מסכת עירובין|עירובין]] (נד. א) הוא רק בלוחות הראשונות. במעלת [[בני ישראל]] - בלוחות הראשונות [[צדיק]]ים, כשעמדו על [[הר סיני]] פסקה זוהמתן, בשניות [[בעלי תשובה]]. במעלת [[משה רבינו|משה]] - ב[[מתן תורה]] ניתן למשה אלף [[אור]]ות במתנה, וב{{קישור אם קיים|חטא העגל}} ניטלו ממנו ולא חזרו בלוחות שניות (רק ב[[שבת]] נותנים לו כדאיתא ב{{קישור אם קיים|פרי עץ חיים (ספר)|פרי עץ חיים}}). מעלת לוחות השניות שניתן גם כן [[הלכה|הלכות]] {{קישור אם קיים|מדרש}} [[אגדה|אגדות]] כו', כפלים לתושיה כדאיתא ב[[מסכת נדרים|נדרים]] (כב. ב), וקירון עור פני משה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט"ז תמוז|ט"ז תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ח תמוז|י"ח תמוז]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ט]]</noinclude>

גרסה מ־19:09, 29 ביוני 2024

תענית, סליחות, "אבינו מלכנו".

חלוק לוחות הראשונות ולוחות האחרונות:

בלוחות עצמן - הראשונות מעשה אלקים, השניות פסל לך. המכתב - חרות על הלוחות שכדרשת רז"ל עירובין (נד. א) הוא רק בלוחות הראשונות. במעלת בני ישראל - בלוחות הראשונות צדיקים, כשעמדו על הר סיני פסקה זוהמתן, בשניות בעלי תשובה. במעלת משה - במתן תורה ניתן למשה אלף אורות במתנה, ובחטא העגל ניטלו ממנו ולא חזרו בלוחות שניות (רק בשבת נותנים לו כדאיתא בפרי עץ חיים). מעלת לוחות השניות שניתן גם כן הלכות מדרש אגדות כו', כפלים לתושיה כדאיתא בנדרים (כב. ב), וקירון עור פני משה.

הקודם:
ט"ז תמוז
{{{רשימה}}} הבא:
י"ח תמוז