בשורת הגאולה סב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף חדש)
 
(עדכון מידע)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}
{{בשורת הגאולה}}מבואר בכתבי האריז"ל<ref>שער הגלגולים הקדמה כ. לקוטי תורה וספר הליקוטים שמות ג, ד.</ref> שדור הגאולה העתידה הוא גלגול של הדור שיצא ממצרים, ועפ"ז, הנשים הצדקניות שבדורנו שבזכותן נגאלים, הן הן הנשים הצדקניות שבזכותן יצאו ממצרים.
 
וכיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, כדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שכבר נשלמו כל עניני העבודה ועומדים מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו – השתדל כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו לפעול ולהשפיע ביותר על הנשים, כדי למהר ולזרז את הגאולה בזכותן של נשים צדקניות שבדורנו.
 
והוראה מיוחדת ועיקרית בנוגע לענין '''השירה''' – כמודגש בשירת מרים ושירת דבורה:
 
כשם שביציאת מצרים "'''מובטחות היו צדקניות שבדור''' שהקב"ה עושה להם נסים והוציאו תופים ממצרים"<ref>פרש"י שמות טו, כ.</ref>, כך גם בהגאולה מגלות זה האחרון, שנשי ישראל הצדקניות צריכות להיות מובטחות '''ובודאי מובטחות הן''' שתיכף ומיד ממש באה הגאולה האמיתית והשלימה, ועד '''שמתחילות תיכף''' (ברגעי הגלות האחרונים) '''בהשירה''' '''ובתופים ובמחולות, על בוא הגאולה האמיתית והשלימה'''!
 
ובפרטיות יותר: ביחד עם התפלה, הבקשה והדרישה מהקב"ה שיביא את הגאולה תיכף ומיד ממש, שהיא מתוך רגש של '''צער ומרירות''' ("מרים על שם המירור"<ref>שמו"ר רפכ"ו. שהש"ר פ"ב, יא.</ref>) על אריכות הגלות, שבאה לידי ביטוי בהצעקה מקרב ולב עמוק "'''עד מתי, עד מתי, עד מתי'''"! . . . חדורות הן (גם ובעיקר) ברגש '''השמחה''', ושמחה גדולה ביותר שבאה לידי ביטוי '''בהשירה''', מצד גודל הבטחון ש"הנה זה (המלך המשיח) בא"<ref>שה"ש ב, ח ובשהש"ר עה"פ.</ref>, וכבר בא!
 
(משיחות ש"פ בא, ו' שבט, וש"פ בשלח, שבת שירה, י"ג שבט ה'תשנ"ב)
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

גרסה מ־13:37, 14 ביולי 2024

בשורת הגאולה
פתח דבראבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטננאנבנגנדנהנונזנחנטססאסבסגסדסהסוסזסחסטעעא

מבואר בכתבי האריז"ל[1] שדור הגאולה העתידה הוא גלגול של הדור שיצא ממצרים, ועפ"ז, הנשים הצדקניות שבדורנו שבזכותן נגאלים, הן הן הנשים הצדקניות שבזכותן יצאו ממצרים.

וכיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, כדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שכבר נשלמו כל עניני העבודה ועומדים מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו – השתדל כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו לפעול ולהשפיע ביותר על הנשים, כדי למהר ולזרז את הגאולה בזכותן של נשים צדקניות שבדורנו.

והוראה מיוחדת ועיקרית בנוגע לענין השירה – כמודגש בשירת מרים ושירת דבורה:

כשם שביציאת מצרים "מובטחות היו צדקניות שבדור שהקב"ה עושה להם נסים והוציאו תופים ממצרים"[2], כך גם בהגאולה מגלות זה האחרון, שנשי ישראל הצדקניות צריכות להיות מובטחות ובודאי מובטחות הן שתיכף ומיד ממש באה הגאולה האמיתית והשלימה, ועד שמתחילות תיכף (ברגעי הגלות האחרונים) בהשירה ובתופים ובמחולות, על בוא הגאולה האמיתית והשלימה!

ובפרטיות יותר: ביחד עם התפלה, הבקשה והדרישה מהקב"ה שיביא את הגאולה תיכף ומיד ממש, שהיא מתוך רגש של צער ומרירות ("מרים על שם המירור"[3]) על אריכות הגלות, שבאה לידי ביטוי בהצעקה מקרב ולב עמוק "עד מתי, עד מתי, עד מתי"! . . . חדורות הן (גם ובעיקר) ברגש השמחה, ושמחה גדולה ביותר שבאה לידי ביטוי בהשירה, מצד גודל הבטחון ש"הנה זה (המלך המשיח) בא"[4], וכבר בא!

(משיחות ש"פ בא, ו' שבט, וש"פ בשלח, שבת שירה, י"ג שבט ה'תשנ"ב)

  1. שער הגלגולים הקדמה כ. לקוטי תורה וספר הליקוטים שמות ג, ד.
  2. פרש"י שמות טו, כ.
  3. שמו"ר רפכ"ו. שהש"ר פ"ב, יא.
  4. שה"ש ב, ח ובשהש"ר עה"פ.