בשורת הגאולה י: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה י לשם בשורת הגאולה · י בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקון)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}מהטעמים לכך שהמעמד ומצב ד"ויחי יעקב בארץ מצרים"<ref>ויחי מז, כח.</ref> (שגם בזמן הגלות נעשה יהודי בעה"ב על העולם, "אדוני הארץ"<ref>מקץ מב, ל. לג.</ref>, ולכן מקבל עזר וסיוע ממלכות המדינה באופן ש"טוב כל ארץ מצרים לכם הוא"<ref>ויגש מה, כ.</ref>) מורגש ביותר '''בדורנו זה''':
{{בשורת הגאולה}}
מהטעמים לכך שהמעמד ומצב ד"ויחי יעקב בארץ מצרים"<ref>ויחי מז, כח.</ref> (שגם בזמן הגלות נעשה יהודי בעה"ב על העולם, "אדוני הארץ"<ref>מקץ מב, ל. לג.</ref>, ולכן מקבל עזר וסיוע ממלכות המדינה באופן ש"טוב כל ארץ מצרים לכם הוא"<ref>ויגש מה, כ.</ref>) מורגש ביותר '''בדורנו זה''':


כיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, מודגשת בו ההכנה להפיכת הגלות ע"י "טעימה" מעין זה בזמן הגלות – שבסמיכות '''לסוף''' הגלות נעשה מעמד ומצב ד"ויחי יעקב בארץ מצרים", והולך וניתוסף ככל שמתקרבים יותר להפיכת הגלות בגאולה האמיתית והשלימה.
כיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, מודגשת בו ההכנה להפיכת הגלות ע"י "טעימה" מעין זה בזמן הגלות – שבסמיכות '''לסוף''' הגלות נעשה מעמד ומצב ד"ויחי יעקב בארץ מצרים", והולך וניתוסף ככל שמתקרבים יותר להפיכת הגלות בגאולה האמיתית והשלימה.
שורה 12: שורה 13:


(משיחות ש"פ ויגש, ה' טבת תנש"א)
(משיחות ש"פ ויגש, ה' טבת תנש"א)
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

גרסה מ־16:53, 25 ביולי 2024

בשורת הגאולה
פתח דבראבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטננאנבנגנדנהנונזנחנטססאסבסגסדסהסוסזסחסטעעא

מהטעמים לכך שהמעמד ומצב ד"ויחי יעקב בארץ מצרים"[1] (שגם בזמן הגלות נעשה יהודי בעה"ב על העולם, "אדוני הארץ"[2], ולכן מקבל עזר וסיוע ממלכות המדינה באופן ש"טוב כל ארץ מצרים לכם הוא"[3]) מורגש ביותר בדורנו זה:

כיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, מודגשת בו ההכנה להפיכת הגלות ע"י "טעימה" מעין זה בזמן הגלות – שבסמיכות לסוף הגלות נעשה מעמד ומצב ד"ויחי יעקב בארץ מצרים", והולך וניתוסף ככל שמתקרבים יותר להפיכת הגלות בגאולה האמיתית והשלימה.

. . . ובמיוחד בשנת "נסים" (תש"נ) ושנת "נפלאות אראנו" (נ"א) – כפי שראינו במוחש הנסים והנפלאות בתקופה האחרונה, כולל ובמיוחד בנוגע להיחס דמלכות המדינה ההיא ("מעצמת־על") לאפשר ולעזור ולסייע לבנ"י להיות במעמד ומצב של הרחבה, לצאת מן המיצר אל המרחב, באופן שגם בארץ מצרים (ברגעי הגלות האחרונים) יהי' אצלם מעמד ומצב ד"ויחי יעקב",

וכל זה – מפני שעומדים בסמיכות ממש להגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, ובלשונו של דוד מלכא משיחא, "נעים זמירות ישראל", במזמור פ"ט: "כרתי ברית לבחירי נשבעתי לדוד עבדי"[4], "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו"[5], ועד לסיום וחותם המזמור: "ברוך ה' לעולם אמן ואמן", "ראה . . ביאת המשיח, על כן נתן תודות לשם"[6].

* * *

מהענינים העיקריים דגאולה האמיתית והשלימה – בנין ביהמ"ק השלישי (למעלה מהמשכן, מבית ראשון ומבית שני) "מקדש[7] אדני כוננו ידיך" . . יש להוסיף ביתר שאת וביתר עוז ב"מעשינו ועבודתינו" בענינים שהם מעין ודוגמא והכנה לבניית בית המקדש השלישי – ע"י בנין בתים חדשים (והוספה וחיזוק הבתים הקיימים כבר) בתים בכל ג' הקוין דתורה תפלה וגמ"ח.

(משיחות ש"פ ויגש, ה' טבת תנש"א)

הערות שוליים

  1. ויחי מז, כח.
  2. מקץ מב, ל. לג.
  3. ויגש מה, כ.
  4. פסוק ד.
  5. פסוק כא.
  6. ראב"ע עה"פ.
  7. בשלח טו, יז.