תבנית:היום יום/כ"ד כסלו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
(תיקונים)
 
שורה 1: שורה 1:
''ערב [[חנוכה]]. ב[[מנחה]] אין אומרים [[תחנון]]''
''ערב חנוכה. במנחה אין אומרים תחנון''


([[תבנית:היום יום/כ"ג כסלו|המשך]]). ביאור ג' פסוקים - "לכו נרננה" - על פי מדה ממוצעת מדת כל אדם: מיטוואך אז מען הויבט אן טראכטן וואו וועט מען נעהמען אויף [[שבת]], הן בפשטות און הן מיט וואס וועט מען שבת'ן - יעדער [[יהודי|איד]] איז דאך שבת נאר אנאנאדערר ווערט [[מרה שחורה]]'דיג, איז די עצה, "לכו נרננה", [[בטחון]]. ווען עס קומט [[יום חמישי|דאנערשטאג]], עס ווערט נעהנטער צו שבת, און עס איז נאך אלץ ניטא, איז יעמאלט נרננה'ט זיך ניט, מען פארשטעהט אז מ'דארף עפעס טאן. איז אז מ'זיצט דאנערשטאג'דיגע נאכט און מ'לערענט [[חסידות]], יעמאלט איז [[יום שישי|פרייטאג]] דערהערט מען "כי [[אל]] גדול גו' ומלך גדול גו'", און מיט דעם שבת'ט א איד.
([[היום יום כ"ג כסלו|המשך]]). ביאור ג' פסוקים "לכו נרננה" על פי מדה ממוצעת מדת כל אדם: מיטוואך אז מען הויבט אן טראכטן וואו וועט מען נעהמען אויף שבת, הן בפשטות און הן מיט וואס וועט מען שבת'ן יעדער איד איז דאך שבת נאר אנאנאדערר ווערט מרה שחורה'דיג, איז די עצה, "לכו נרננה", בטחון. ווען עס קומט דאנערשטאג, עס ווערט נעהנטער צו שבת, און עס איז נאך אלץ ניטא, איז יעמאלט נרננה'ט זיך ניט, מען פארשטעהט אז מ'דארף עפעס טאן. איז אז מ'זיצט דאנערשטאג'דיגע נאכט און מ'לערענט חסידות, יעמאלט איז פרייטאג דערהערט מען "כי א־ל גדול גו' ומלך גדול גו'", און מיט דעם שבת'ט א איד.
----
----
'''תרגום מאידיש''': [[יום רביעי]] מתחילים לחשוב מהיכן יקחו ל[[שבת]], הן בפשטות והן במה נעשה שבת (ב[[רוחני]]ות) - כל [[יהודי]] הוא הרי בשבת אחרת לגמרי - נהיה [[מרה שחורה]]. והעצה, "[[לכו נרננה]]", [[בטחון]]. כשמגיע [[יום חמישי]], מתקרב לשבת, ועדיין אין (כיצד לעשות את השבת), אזי זה לא נהיה "נרננה", מבינים שצריך לעשות משהו. אזי כשיושבים ב[[ליל שישי]] ולומדים [[חסידות]], אז "קולטים" ביום שישי ש"[[א-ל]] גדול גו' ומלך גדול גו'", ובזה עושה יהודי שבת.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ג כסלו|כ"ג כסלו]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ה כסלו|כ"ה כסלו]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|א]]</noinclude>
'''תרגום ללשון הקודש''': יום רביעי מתחילים לחשוב מהיכן יקחו לשבת, הן בפשטות והן במה נעשה שבת (ברוחניות) כל יהודי הוא הרי בשבת אחרת לגמרי נהיה מרה שחורה. והעצה, "לכו נרננה", בטחון. כשמגיע יום חמישי, מתקרב לשבת, ועדיין אין (כיצד לעשות את השבת), אזי זה לא נהיה "נרננה", מבינים שצריך לעשות משהו. אזי כשיושבים בליל שישי ולומדים חסידות, אז "קולטים" ביום שישי ש"א־ל גדול גו' ומלך גדול גו'", ובזה עושה יהודי שבת.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ג כסלו|כ"ג כסלו]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ה כסלו|כ"ה כסלו]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|א]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־15:45, 26 ביולי 2024

ערב חנוכה. במנחה אין אומרים תחנון

(המשך). ביאור ג' פסוקים – "לכו נרננה" – על פי מדה ממוצעת מדת כל אדם: מיטוואך אז מען הויבט אן טראכטן וואו וועט מען נעהמען אויף שבת, הן בפשטות און הן מיט וואס וועט מען שבת'ן – יעדער איד איז דאך שבת נאר אנאנאדערר ווערט מרה שחורה'דיג, איז די עצה, "לכו נרננה", בטחון. ווען עס קומט דאנערשטאג, עס ווערט נעהנטער צו שבת, און עס איז נאך אלץ ניטא, איז יעמאלט נרננה'ט זיך ניט, מען פארשטעהט אז מ'דארף עפעס טאן. איז אז מ'זיצט דאנערשטאג'דיגע נאכט און מ'לערענט חסידות, יעמאלט איז פרייטאג דערהערט מען "כי א־ל גדול גו' ומלך גדול גו'", און מיט דעם שבת'ט א איד.


תרגום ללשון הקודש: יום רביעי מתחילים לחשוב מהיכן יקחו לשבת, הן בפשטות והן במה נעשה שבת (ברוחניות) – כל יהודי הוא הרי בשבת אחרת לגמרי – נהיה מרה שחורה. והעצה, "לכו נרננה", בטחון. כשמגיע יום חמישי, מתקרב לשבת, ועדיין אין (כיצד לעשות את השבת), אזי זה לא נהיה "נרננה", מבינים שצריך לעשות משהו. אזי כשיושבים בליל שישי ולומדים חסידות, אז "קולטים" ביום שישי ש"א־ל גדול גו' ומלך גדול גו'", ובזה עושה יהודי שבת.

הקודם:
כ"ג כסלו
{{{רשימה}}} הבא:
כ"ה כסלו