|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{תניא}}
| |
| "הקדמת המלקט" היא הקדמת [[אדמו"ר הזקן]] ל[[ספר התניא]], בה הוא מסביר על הסיבה שחיבר את הספר.
| |
|
| |
| ==הקדמה==
| |
| בהקדמה מסביר [[אדמו"ר הזקן]] כי למרות שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך [[ספר התניא]] שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי [[רבותינו נשיאינו]]{{הערה| ב[[ליקוטי ביאורים בספר התניא]] עמוד ט ("'''ומקובל אצלינו'''"). ראה גם [[לקו"ש]] חלק כ"ו עמוד 38 (ושם "'''ע"ד''' ווי יודעי ומכיריי").}}, כי כאשר כתב [[אדמו"ר הזקן]] את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו הייתה על כל [[יהודי]] עד סוף כל הדורות שילמד את ספרו.
| |
|
| |
| בתחילה, הספר היה בקונטרסים אותם כתב לאנ"ש, ואשר היוו כעין סיכום וליקוט מתשובותיו לשאלות השונות לאנ"ש. כאשר הקונטרסים הועתקו פעמים רבות על ידי סופרים שונים ונפלו בהם טעויות שונות, החליט [[אדמו"ר הזקן]] כי מהראוי להוציאם לאור בצורה מסודרת.
| |
|
| |
| ==טקסט==
| |
| {{קטע תניא|קטע=הקדמת המלקט|טקסט הקטע={{תבנית:ספר התניא/דף השער והקדמה - הקדמת המלקט|הקדמת המלקט}}}} | | {{קטע תניא|קטע=הקדמת המלקט|טקסט הקטע={{תבנית:ספר התניא/דף השער והקדמה - הקדמת המלקט|הקדמת המלקט}}}} |
|
| |
| ==סיכום==
| |
| {{להשלים}}
| |
|
| |
| ==מושגים יסודיים==
| |
|
| |
| ==לקריאה נוספת==
| |
| *הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535540 ביאור משולב להקדמת המלקט], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
| |
|
| |
| {{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א']]|רשימה=הקדמת המלקט|ליקוטי אמרים - פרק א']]}} | | {{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א']]|רשימה=הקדמת המלקט|ליקוטי אמרים - פרק א']]}} |
| {{הערות}}
| |
| [[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]] | | [[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]] |