|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{ניווט
| |
| |כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
| |
| |הסתרה=כן
| |
| |מוסתר=כן
| |
| |תמונה=
| |
| |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
| |
| {{תניא}}
| |
| '''פרק ה' - המעלה המיוחדת שבלבוש המחשבה'''
| |
|
| |
|
| ==הקדמה לפרק==
| |
| בפרק הקודם התבאר '''בכללות''' עניין לבושי הנפש ומעלתם. בפרק זה מבאר הרבי מעלה '''מיוחדת''', שנמצאת בלבוש המחשבה בלבד.
| |
|
| |
| ==טקסט==
| |
| {{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ה'}}}} | | {{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ה'}}}} |
|
| |
| ==סיכום==
| |
| מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו.
| |
|
| |
| ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''.
| |
|
| |
| הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא).
| |
|
| |
| ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה.
| |
|
| |
| ==צילום דפוס התניא==
| |
| <gallery widths="150px" heights="220px">
| |
| קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1
| |
| תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2
| |
| תמונה:תניא י1.jpg|עמוד 3
| |
| </gallery>
| |
|
| |
| ==מושגים יסודיים בפרק==
| |
| *[[לימוד התורה]]
| |
| *[[מזון]]
| |
| *[[לבוש]]
| |
| *[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]
| |
|
| |
| ==לקריאה נוספת==
| |
| *הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535561 ביאור משולב לפרק ה'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
| |
|
| |
|
| |
| {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}} | | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}} |
| {{הערות שוליים}} | | {{הערות שוליים}} |
| [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |