בשורת הגאולה נה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עדכון מידע
(יצירת דף חדש)
 
(עדכון מידע)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}
{{בשורת הגאולה}}ומהתגלות תורת חסידות חב"ד ע"י רבינו הזקן בי"ט כסלו הולך וניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בכל שבעת הדורות דנשיאי תורת חסידות חב"ד, כולל ובמיוחד ע"י התייסדות ישיבת תומכי תמימים, חיילי בית דוד שיוצאים למלחמת בית דוד לנצח את אלה "אשר חרפו עקבות משיחך"<ref>תהלים פט, נב.</ref>, ולהביא בפועל ההתגלות דדוד מלכא משיחא<ref>ראה שיחת שמח"ת תרס"א – לקו"ד ח"ד תשפז, ב ואילך. סה"ש תש"ב ס"ע 141 ואילך.</ref>, ובפרט בדורנו זה, שכבר נשלמו כל הענינים, וצריכים רק "לפתוח את העיניים" ולראות ש"הנה זה (המלך המשיח) בא"<ref>שה"ש ב, ח ובשהש"ר עה"פ.</ref>.
 
<nowiki>*</nowiki> * *
 
מההוראות מהאמור לעיל בנוגע למעשה בפועל:
 
כיון שנוסף לכך שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות, סוף הגלות, ודור הראשון של הגאולה, התחלת הגאולה, נמצאים אנו בימי סגולה השייכים להגאולה . . יש להוסיף מיום ליום (כהוראת ימי חנוכה<ref>ובאופן של פעולה נמשכת גם לאחרי ימי חנוכה – שהרי "מעלין בקודש ו(עאכו"כ ש)אין מורידין" (שבת כא, ב).</ref> ש"מכאן ואילך מוסיף והולך"<ref>שבת כא, ב. שו"ע או"ח סתרע"א ס"ב.</ref>) בהענינים המביאים את הגאולה בפועל ובגלוי.
 
ומהם:
 
חיזוק האמונה התשוקה והצפי' לביאת המשיח, עד כדי כך, שנרגש אצלו שכל זמן שמשיח צדקנו עדיין לא בא בפועל ובגלוי, ימיו חסרים, כדברי יעקב שאפילו מאה ושלושים שנה הם "מעט"<ref>ויגש מז, ט.</ref>, כיון שעדיין לא באה הגאולה בפועל.
 
ועוד ועיקר: להוסיף בלימוד והפצת פנימיות התורה (ותורה בכלל – ענינו של יעקב), שמן (רזין דרזין) שבתורה, באופן שמאיר "על פתח ביתו מבחוץ"<ref name=":0">שבת שם.</ref>, "יפוצו מעינותיך חוצה"<ref>משלי ה, טז.</ref>, "עד דכליא רגלא דתרמודאי"<ref name=":0" />.
 
(משיחות ש"פ מקץ, שבת (ו') חנוכה, אדר"ח טבת תשנ"ב)
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

תפריט ניווט