לקוטי אמרים · פרק לח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקונים
מ (ש. א. העביר את הדף ליקוטי אמרים - פרק ל"ח לשם לקוטי אמרים · פרק לח בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקונים)
 
שורה 6: שורה 6:
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ}}}}
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ל"ח - מעשה בלא כוונה - כגוף בלא נשמה'''
'''פרק לח – מעשה בלא כוונה כגוף בלא נשמה'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
לאחר שבשלושת הפרקים הקודמים התבארה מעלה המעשה על פני הכוונה שבמצוות{{הערה|אהבה ויראה.}}, מבאר פרק זה{{הערה|והשניים הבאים אחריו, [[תניא - פרק ל"ט|ל"ט]] ו[[תניא - פרק מ'']]}} את הצד השני: חשיבות הכוונה שבמעשה{{הערה|מדוע חשוב שקיום התורה לא יהיה "כמצוות אנשים מלומדה", אלא שלימוד התורה, קיום המצוות והתפילה יהיו חדורים ברגש של אהבה ויראה.}}
לאחר שבשלושת הפרקים הקודמים התבארה מעלה המעשה על פני הכוונה שבמצוות{{הערה|אהבה ויראה.}}, מבאר פרק זה{{הערה|והשניים הבאים אחריו, [[לקוטי אמרים · פרק לט|לט]] ו[[לקוטי אמרים · פרק מ|מ]]}} את הצד השני: חשיבות הכוונה שבמעשה{{הערה|מדוע חשוב שקיום התורה לא יהיה "כמצוות אנשים מלומדה", אלא שלימוד התורה, קיום המצוות והתפילה יהיו חדורים ברגש של אהבה ויראה.}}


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=לח|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ל"ח}}}}
{{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ל"ח}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
הקב"ה רוצה בכוונה לא פחות מאשר במצווה עצמה. ולכן, אף שעיקר '''המשכת''' האלוקות היא על ידי מעשה המצווה ("גוף" המצווה) - עיקר '''הגילוי בנפש''' הוא על ידי כוונתה ("נשמת" המצווה).
הקב"ה רוצה בכוונה לא פחות מאשר במצווה עצמה. ולכן, אף שעיקר '''המשכת''' האלוקות היא על ידי מעשה המצווה ("גוף" המצווה) עיקר '''הגילוי בנפש''' הוא על ידי כוונתה ("נשמת" המצווה).


ובכוונה עצמה שתי דרגות:
ובכוונה עצמה שתי דרגות:
:* א) אהבה שכלית{{הערה|אהבה שמתעוררת על ידי התבוננות, המבוארת בפרקים הראשונים של תניא (עד [[ליקוטי אמרים - פרק י"ז|פרק י"ז]]).}} לעומת מעשה המצווה היא כנשמת '''האדם''' לגבי גופו.
:* א) אהבה שכלית{{הערה|אהבה שמתעוררת על ידי התבוננות, המבוארת בפרקים הראשונים של תניא (עד [[לקוטי אמרים · פרק יז|פרק יז]]).}} לעומת מעשה המצווה היא כנשמת '''האדם''' לגבי גופו.
:* ב) אהבה המסותרת{{הערה|אהבתה הטבעית של הנפש האלוקית, המבוארת בפרקים [[תניא - פרק י"ח|י"ח]]-[[תניא - פרק כ"ה|כ"ה]].}} היא כנשמת בעלי חיים{{הערה|המונהגים על ידי טבעם ולא על ידי שכלם.}}.
:* ב) אהבה המסותרת{{הערה|אהבתה הטבעית של הנפש האלוקית, המבוארת בפרקים [[לקוטי אמרים · פרק יח|יח]]־[[לקוטי אמרים · פרק כה|כה]].}} היא כנשמת בעלי חיים{{הערה|המונהגים על ידי טבעם ולא על ידי שכלם.}}.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[דומם צומח חי מדבר]]
*דומם צומח חי מדבר
*[[אהבה המסותרת]]
*אהבה המסותרת
 
==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
[[לקוטי שיחות]], חלק ד', פרשת קרח
[[לקוטי שיחות · כרך ד - קרח|לקוטי שיחות, כרך ד', פרשת קרח]]
 
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק לז|פרק לז]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק לט|פרק לט]]}}
 
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]
 
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ז|פרק ל"ז]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ט|פרק ל"ט]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

תפריט ניווט