2,372
עריכות
מ (ש. א. העביר את הדף ליקוטי אמרים - פרק מ"ב לשם לקוטי אמרים · פרק מב בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון) |
(תיקונים) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים מא-נ}}}} | |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים מא-נ}}}} | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק | '''פרק מב – לקבוע היראה בנפשו''' | ||
==מבוא== | ==מבוא== | ||
לאחר שב[[ | לאחר שב[[לקוטי אמרים · פרק מא|פרק הקודם]] התבארו חשיבותה ועניינה של היראה התתאה, מדגיש בפרק זה אדמו"ר הזקן '''שנדרשת יגיעה''' כדי להשיגה. | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
{{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק מ"ב}} | |||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
יראה זו (כעומד לפני המלך) היא טבעית בנפשות ישראל, אך כדי לגלותה יש להקדיש מדי יום ביומו זמן מסויים להתבונות זו | יראה זו (כעומד לפני המלך) היא טבעית בנפשות ישראל, אך כדי לגלותה יש להקדיש מדי יום ביומו זמן מסויים להתבונות זו – ולא זמן בלבד אלא יש להתאמץ להתעמק בזה ביגיעה רבה ועצומה. | ||
בסוף הפרק מובאת התבוננות העוזרת לאדם להמחיש ולעורר היראה הנ"ל: כשם שמציאות המלך ברורה לו הגם שאינו רואה את גופו (שהרי הוא לבוש) | בסוף הפרק מובאת התבוננות העוזרת לאדם להמחיש ולעורר היראה הנ"ל: כשם שמציאות המלך ברורה לו הגם שאינו רואה את גופו (שהרי הוא לבוש) – כך הגם שאינו רואה את ה' (מאחר שרואה את לבושיו – העולם), צריכה מציאות ה' להתאמת אצלו בתכלית. | ||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
* | * יגיעה | ||
* בחינת | * בחינת הדעת אינה ידיעה גרידא, אלא התקשרות חזקה הבאה על ידי התבוננות ממושכת ועקבית. | ||
{{סדרה|הקודם=[[ | {{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק מא|פרק מא]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק מג|פרק מג]]}} | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]] |