לקוטי אמרים · פרק לא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקונים
מ (ש. א. העביר את הדף לקוטי אמרים - פרק ל"א לשם לקוטי אמרים · פרק לא בלי להשאיר הפניה)
(תיקונים)
 
שורה 6: שורה 6:
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כו-לד}}}}
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כו-לד}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ל"א - מעלת המרירות: שמביאה לשמחה אמיתית'''
'''פרק לא – מעלת המרירות: שמביאה לשמחה אמיתית'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
כדי לנצח את היצר לא מספיק להפטר מעצבות וטמטום הלב{{הערה|שלזה הובאו עצות בפרקים הקודמים, מ[[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]] עד [[תניא - פרק ל'|פרק ל']].}}, אלא צריך גם להיות בשמחה{{הערה|כפי שמתחיל [[אדמו"ר הזקן]] את ביאור כל העניין ב[[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]].}}. מתחיל{{הערה|העצות לשמחה הן בשלושת הפרקים ל"א-ל"ג-ל"ד, אך [[תניא - פרק ל"ב|פרק ל"ב]] שבאמצע הוא עניין בפני עצמו, ראה שם.}} אם כן [[אדמו"ר הזקן]] להביא עצות להוספה בשמחה:
כדי לנצח את היצר לא מספיק להפטר מעצבות וטמטום הלב{{הערה|שלזה הובאו עצות בפרקים הקודמים, מ[[לקוטי אמרים · פרק כו|פרק כו]] עד [[לקוטי אמרים · פרק ל|פרק ל]].}}, אלא צריך גם להיות בשמחה{{הערה|כפי שמתחיל אדמו"ר הזקן את ביאור כל העניין ב[[לקוטי אמרים · פרק כו|פרק כו]].}}. מתחיל{{הערה|העצות לשמחה הן בשלושת הפרקים [[לקוטי אמרים · פרק לא|לא]], [[לקוטי אמרים · פרק לג|לג]]־[[לקוטי אמרים · פרק לד|לד]], אך [[לקוטי אמרים · פרק לב|פרק לב]] שבאמצע הוא עניין בפני עצמו, ראה שם.}} אם כן אדמו"ר הזקן להביא עצות להוספה בשמחה:


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=לא|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ל"א}}}}
{{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ל"א}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
העצות להיפטר מ[[טמטום הלב]]{{הערה|שהובאו בשני הפרקים הקודמים: [[תניא - פרק כ"ט|פרק כ"ט]] ו[[תניא - פרק ל'|פרק ל']].}} מביאות לעצבות, והרי בתחילת [[תניא - פרק כ"ו|פרק כ"ו]] הוסבר ש'''אי אפשר לנצח את היצר''' מתוך עצבות? מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שאדרבה: דוקא על ידי ביטוש עצמו יכול האדם להגיע לשמחה אמיתית:
העצות להיפטר מטמטום הלב{{הערה|שהובאו בשני הפרקים הקודמים: [[לקוטי אמרים · פרק כט|פרק כט]] ו[[לקוטי אמרים · פרק ל|פרק ל]].}} מביאות לעצבות, והרי בתחילת [[לקוטי אמרים · פרק כו|פרק כו]] הוסבר ש'''אי אפשר לנצח את היצר''' מתוך עצבות? מבאר אדמו"ר הזקן, שאדרבה: דוקא על ידי ביטוש עצמו יכול האדם להגיע לשמחה אמיתית:


:ראשית, מקור ה[[עצבות]] הוא אמנם בקליפות{{הערה|מאחר ומדובר בעצבות ממילי דשמיא הרי היא מהטוב שב[[קליפת נוגה]], אך גם הטוב שבנוגה הוא עדיין קליפה ולא קדושה}}, אך היא מביאה ל[[מרירות]] - ומרירות היא קדושה ממש{{הערה|ובאה מצד ה[[נפש האלוקית]].}}.
:ראשית, מקור העצבות הוא אמנם בקליפות{{הערה|מאחר ומדובר בעצבות ממילי דשמיא הרי היא מהטוב שבקליפת נוגה, אך גם הטוב שבנוגה הוא עדיין קליפה ולא קדושה}}, אך היא מביאה למרירות – ומרירות היא קדושה ממש{{הערה|ובאה מצד הנפש האלוקית.}}.


:שנית, ככל שתגדל מרירות האדם על הגלות נשמתו כך '''תגדל השמחה''' על צאתה מהגלות{{הערה|תורה ומצוות מוציאים את הנשמה מהגלות.}}.
:שנית, ככל שתגדל מרירות האדם על הגלות נשמתו כך '''תגדל השמחה''' על צאתה מהגלות{{הערה|תורה ומצוות מוציאים את הנשמה מהגלות.}}.
שורה 24: שורה 24:


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[עצבות]]
*עצבות
*[[מרירות]]
*מרירות
 
{{סדרה|הקודם=[לקוטי אמרים · פרק ל|פרק ל]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק לב|פרק לב]]}}
 
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל'|פרק ל']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ב|פרק ל"ב]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

תפריט ניווט