בשורת הגאולה כז: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקון
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה כז לשם בשורת הגאולה · כז בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקון)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}הפצת המעיינות '''דפנימיות התורה''' ("סתים" שבתורה, שעל ידה נעשית האחדות ד"סתים" דישראל עם "סתים" דקוב"ה<ref>ראה זח"ג עג, א. לקו"ת ויקרא ה, ג. נצבים מו, א. ובכ"מ.</ref>) '''חוצה''', עד לחוצה שאין חוצה הימנו, כפי שנתחדש במיוחד בדורנו זה גם ובמיוחד בחצי כדור התחתון (שבו לא הי' הגילוי דמ"ת<ref>ראה אג"ק אדמו"ר מוהריי"צ ח"ב ע' שלא. וש"נ.</ref>), שבו נקבע מושבו של נשיא הדור, כ"ק מו"ח אדמו"ר, משה שבדורנו, ומשם מופצים המעיינות בכל קצוי תבל ממש, ובמשך '''יובל שנים'''<ref>כולל ובמיוחד בענין שהזמן גרמא, יובל שנים לכ"ח ("כח") סיון (שמתברך מיום הש"ק זה) – ראה בארוכה שיחת כ"ח סיון (סה"ש תנש"א ע' 635 ואילך).</ref> ("עולם"<ref>קידושין טו, א. מכילתא ופרש"י משפטים כא, ו. – ולהעיר גם מלקו"ת פרשתנו מב, ד ואילך.</ref>), אשר, ע"י ההוספה בהפצת המעיינות חוצה (שכבר היתה באופן ד"די והותר"), "'''דע''' את אלקי אביך", "'''לדעתך'''"<ref>דה"א כח, ט. וראה תניא קו"א קנו, ב. ובכ"מ.</ref>, זוכים<ref>כהבטחת מלך המשיח להבעש"ט – במענה לשאלתו אימת אתי מר – כשיפוצו מעינותיך (דהבעש"ט) חוצה (אגה"ק דהבעש"ט – כש"ט בתחלתו).</ref> '''תיכף ומיד''' ל"אותו<ref>רמב"ם בסיום וחותם ספרו "משנה תורה".</ref> הזמן . . (ש)לא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר<ref>ישעי' יא, ט.</ref> כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".
{{בשורת הגאולה}}
הפצת המעיינות '''דפנימיות התורה''' ("סתים" שבתורה, שעל ידה נעשית האחדות ד"סתים" דישראל עם "סתים" דקוב"ה<ref>ראה זח"ג עג, א. לקו"ת ויקרא ה, ג. נצבים מו, א. ובכ"מ.</ref>) '''חוצה''', עד לחוצה שאין חוצה הימנו, כפי שנתחדש במיוחד בדורנו זה גם ובמיוחד בחצי כדור התחתון (שבו לא הי' הגילוי דמ"ת<ref>ראה אג"ק אדמו"ר מוהריי"צ ח"ב ע' שלא. וש"נ.</ref>), שבו נקבע מושבו של נשיא הדור, כ"ק מו"ח אדמו"ר, משה שבדורנו, ומשם מופצים המעיינות בכל קצוי תבל ממש, ובמשך '''יובל שנים'''<ref>כולל ובמיוחד בענין שהזמן גרמא, יובל שנים לכ"ח ("כח") סיון (שמתברך מיום הש"ק זה) – ראה בארוכה שיחת כ"ח סיון (סה"ש תנש"א ע' 635 ואילך).</ref> ("עולם"<ref>קידושין טו, א. מכילתא ופרש"י משפטים כא, ו. – ולהעיר גם מלקו"ת פרשתנו מב, ד ואילך.</ref>), אשר, ע"י ההוספה בהפצת המעיינות חוצה (שכבר היתה באופן ד"די והותר"), "'''דע''' את אלקי אביך", "'''לדעתך'''"<ref>דה"א כח, ט. וראה תניא קו"א קנו, ב. ובכ"מ.</ref>, זוכים<ref>כהבטחת מלך המשיח להבעש"ט – במענה לשאלתו אימת אתי מר – כשיפוצו מעינותיך (דהבעש"ט) חוצה (אגה"ק דהבעש"ט – כש"ט בתחלתו).</ref> '''תיכף ומיד''' ל"אותו<ref>רמב"ם בסיום וחותם ספרו "משנה תורה".</ref> הזמן . . (ש)לא יהי' עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר<ref>ישעי' יא, ט.</ref> כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".


(משיחות ש"פ שלח, מבה"ח תמוז ה'תנש"א)
(משיחות ש"פ שלח, מבה"ח תמוז ה'תנש"א)
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

תפריט ניווט