בשורת הגאולה מט: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקון
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה מט לשם בשורת הגאולה · מט בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקון)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}להנקודה העיקרית שבחיי כאו"א מישראל וכללות ישראל במשך כל הדורות: "'''כל ימי חייך להביא לימות המשיח'''"<ref>ברכות יב, סע"ב – במשנה.</ref>, ובהדגשה יתירה בדורנו זה ובתקופתנו זו, כמדובר כמ"פ בתקופה האחרונה (שכבר נשלמו כל הענינים וצריכים רק '''לקבל''' פני משיח צדקנו בפועל ממש).
{{בשורת הגאולה}}
להנקודה העיקרית שבחיי כאו"א מישראל וכללות ישראל במשך כל הדורות: "'''כל ימי חייך להביא לימות המשיח'''"<ref>ברכות יב, סע"ב – במשנה.</ref>, ובהדגשה יתירה בדורנו זה ובתקופתנו זו, כמדובר כמ"פ בתקופה האחרונה (שכבר נשלמו כל הענינים וצריכים רק '''לקבל''' פני משיח צדקנו בפועל ממש).


. . . "כל ימי חייך" – פירושו בכל רגע ורגע שהאדם חי, הן ביום והן בלילה, הן ער והן ישן, שגם אז הוא חי ע"י נשימת האויר ("כל הנשמה תהלל י־ה", "על כל נשימה ונשימה שאדם נושם כו'"<ref>תהלים בסופו. ב"ר פי"ד, ט. דב"ר פ"ב, לז.</ref>) שמוכרח להיות בכל רגע ורגע (משא"כ אכילה ושתי'). ו"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" – פירושו שהחיות שלו (בכל רגע ורגע) הוא בהבאת ימות המשיח, כלומר, לא רק בשעה שחושב ומדבר ועושה פעולות להבאת המשיח, אלא עצם חיותו ("חייך") הוא להביא לימות המשיח.
. . . "כל ימי חייך" – פירושו בכל רגע ורגע שהאדם חי, הן ביום והן בלילה, הן ער והן ישן, שגם אז הוא חי ע"י נשימת האויר ("כל הנשמה תהלל י־ה", "על כל נשימה ונשימה שאדם נושם כו'"<ref>תהלים בסופו. ב"ר פי"ד, ט. דב"ר פ"ב, לז.</ref>) שמוכרח להיות בכל רגע ורגע (משא"כ אכילה ושתי'). ו"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" – פירושו שהחיות שלו (בכל רגע ורגע) הוא בהבאת ימות המשיח, כלומר, לא רק בשעה שחושב ומדבר ועושה פעולות להבאת המשיח, אלא עצם חיותו ("חייך") הוא להביא לימות המשיח.
שורה 16: שורה 17:
וכמרומז גם בסיום וחותם ההפטרה דשבוע שעבר .  . ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "'''יחי אדוני המלך דוד לעולם'''"<ref>מ"א א, לא.</ref> – נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה, ששלימותה ע"י המלך המשיח שהוא "מבית דוד ומזרע שלמה"<ref>סהמ"צ להרמב"ם מל"ת שסב. פיה"מ סנהדרין ר"פ חלק יסוד הי"ב. אגרת תימן.</ref> – שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות '''מציאותו''' דמלך המשיח.
וכמרומז גם בסיום וחותם ההפטרה דשבוע שעבר .  . ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "'''יחי אדוני המלך דוד לעולם'''"<ref>מ"א א, לא.</ref> – נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה, ששלימותה ע"י המלך המשיח שהוא "מבית דוד ומזרע שלמה"<ref>סהמ"צ להרמב"ם מל"ת שסב. פיה"מ סנהדרין ר"פ חלק יסוד הי"ב. אגרת תימן.</ref> – שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות '''מציאותו''' דמלך המשיח.
ועי"ז ולאח"ז באה התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו כו'. . .
ועי"ז ולאח"ז באה התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו כו'. . .
(משיחות ליל ה' פ' תולדות, אדר"ח כסלו, וש"פ תולדות, ב' כסלו ה'תשנ"ב)
(משיחות ליל ה' פ' תולדות, אדר"ח כסלו, וש"פ תולדות, ב' כסלו ה'תשנ"ב)
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]

תפריט ניווט