תבנית:היום יום/ב' סיוון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיקונים
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
(תיקונים)
 
שורה 1: שורה 1:
''מו לעומר. "אנא בכח" - דקבלת [[שבת]] - אומרים בלחש. "ופרוש עלינו" כו' - בקבלת שבת - בעמידה.''
''מו לעומר. "אנא בכח" דקבלת שבת אומרים בלחש. "ופרוש עלינו" כו' בקבלת שבת בעמידה.''


בשנת [[תקפ"ט]] חל שבת פרשת במדבר ה' ב[[סיוון]]. קודם הדלקת נרות של שבת אמר ה[[צמח צדק]] [[מאמר]] "שאו את ראש גו' אבותם". פירוש "שאו" כפירוש הראב"ע מענין כי תשא את ראש. וביאור הענין שעל ידי [[עבודת השם|עבודת]] הארת ה[[נשמה]] שב[[גוף]], נעשה עליה בראש ועצם הנשמה כמו שהיא למעלה והסביר כמה פסוקים ומאמרי זהר ומדרש. בשבת בצהרים אמר רבינו הדרוש "וארשתיך לי לעולם" וביאורו שנדפסו ב[[לקוטי תורה (ספר)|לקוטי תורה]]. ביום א' ד[[חג השבועות]] אמר רבינו את הדרוש "וספרתם לכם" וביאורו - שנדפסו בלקוטי תורה. ביום השני דחג השבועות בסעודת יום טוב אמר רבינו את הדרוש "ו[[החכמה]] מאין תמצא", והוא ביאור השני בענין תספרו חמשים יום הנדפס בלקוטי תורה.
בשנת תקפ"ט חל שבת פרשת במדבר ה' בסיוון. קודם הדלקת נרות של שבת אמר הצמח צדק מאמר "שאו את ראש גו' אבותם". פירוש "שאו" כפירוש הראב"ע מענין כי תשא את ראש. וביאור הענין שעל ידי עבודת הארת הנשמה שבגוף, נעשה עליה בראש ועצם הנשמה כמו שהיא למעלה והסביר כמה פסוקים ומאמרי זהר ומדרש. בשבת בצהרים אמר רבינו הדרוש "וארשתיך לי לעולם" וביאורו שנדפסו ב[[לקוטי תורה]]. ביום א' דחג השבועות אמר רבינו את הדרוש "וספרתם לכם" וביאורו שנדפסו ב[[לקוטי תורה]]. ביום השני דחג השבועות בסעודת יום טוב אמר רבינו את הדרוש "והחכמה מאין תמצא", והוא ביאור השני בענין תספרו חמשים יום הנדפס ב[[לקוטי תורה]].
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/א' סיוון|א' סיוון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ג' סיוון|ג' סיוון]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ז]]</noinclude>
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/א' סיוון|א' סיוון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ג' סיוון|ג' סיוון]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ז]]</noinclude>

תפריט ניווט