עריכת הדף "
שער היחוד והאמונה · פרק ח
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==מבוא לפרק== בפרקים הראשונים (א-ז) התבארה אחדות ה' '''ביחס לעולמות'''{{הערה|איך שבאמת אין עוד מלבדו.}}, ובפרקים הבאים (ח-יב) יתבאר כיצד '''הוא עצמו''' אחד{{הערה|ואינו מורכב חס ושלום.}}. דהיינו, לגבי העולמות{{הערה|מאחר והם נפרדים מאלקות, והם '''יש''' מאין, ונופלת עליהם הלשון "בריאה".}} שייך להסביר שהם בטלים ואין להם מציאות משל עצמם, אבל הספירות אינן נפרדות חס ושלום מאלוקות (שהרי הן עצמן אלוקות). ואם כן, הסבר ביטול העולמות אינו שייך '''כלל''' לגבי הספירות{{הערה|ושבה למקומה הקושיא (מסוף [[שער היחוד והאמונה · פרק ד|פרק ד]]) – איך יתכן ריבוי באלקות (שהרי הספירות הן עשר)?}}? בשלושת הפרקים הבאים עונה אדמו"ר הזקן, שמכיון שהספירות "מיוחדות" - אין זה ריבוי אלא אחדות '''פשוטה''': :'''פרק ח:''' אחדותו של הקב"ה פשוטה. :'''[[שער היחוד והאמונה · פרק ט|פרק ט]]:''' יחוד הספירות באלוקות. :'''[[שער היחוד והאמונה · פרק י|פרק י]]:''' ביטול האור במאור - המשל והנמשל.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דטקסט תפורסם לפי תנאי הרישיון רישיון חופשי למסמכים של גנו גרסה 1.3 או חדשה יותר (אפשר לעיין בדף
חב"דטקסט:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
דף
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
שינויים אחרונים
דף אקראי
אולם דיונים
אתרים נוספים
חב"דפדיה העברית
חב"דציטוט
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף