תבנית:היום יום/כ"א תמוז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה) |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו ב[[שבת]].'' | ''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו ב[[שבת]].'' | ||
כתיב "ועשו לי [[מקדש]] ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מ[[ישראל]]", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת [[פנימי]]ת [[לב]]בו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן ה[[גלות]] והשימום - [[קדוש]] הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין ה[[שכינה]] זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ' תמוז|כ' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ב תמוז|כ"ב תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude> | כתיב "ועשו לי [[מקדש]] ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מ[[ישראל]]", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת [[פנימי]]ת [[לב]]בו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן ה[[גלות]] והשימום - [[קדוש]] הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין ה[[שכינה]] זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ' תמוז|כ' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ב תמוז|כ"ב תמוז]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ט]]</noinclude> |
גרסה מ־01:47, 3 ביולי 2024
אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו בשבת.
כתיב "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מישראל", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת פנימית לבבו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן הגלות והשימום - קדוש הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.
הקודם: כ' תמוז |
{{{רשימה}}} | הבא: כ"ב תמוז |