שער היחוד והאמונה · פרק יב: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא" ב־"קטגוריה:תניא - שער היחוד והאמונה") |
(תיקונים) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
|תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | |תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק | '''פרק יב - האחדות שמצד ההתהוות בפועל''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
בפרק זה מבאר | בפרק זה מבאר אדמו"ר הזקן שאחדות ה' הינה לא רק מצד הבורא{{הערה|דהיינו, ש"אין עוד מלבדו": שבריאת הנבראים, אמירת המאמרות והאצלת הספירות לא הוסיפו חס ושלום ולא שינו מאומה במציאות ה'.}} אלא גם מצד הבריאה '''בפועל'''. | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 25: | שורה 25: | ||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
* | *כ"ב אותיות | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תניא | |||
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה · פרק יא|פרק יא]]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[אגרת התשובה · פרק א|אגרת התשובה · פרק א]]}} | |||
[[קטגוריה:תניא · שער היחוד והאמונה]] |
גרסה מ־15:06, 24 ביולי 2024
תרשים כולל של שער היחוד והאמונה | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
פרק יב - האחדות שמצד ההתהוות בפועל
מבוא לפרק
בפרק זה מבאר אדמו"ר הזקן שאחדות ה' הינה לא רק מצד הבורא[1] אלא גם מצד הבריאה בפועל.
גוף הפרק
דף השער וההקדמה: דף השער · הסכמה א' · הסכמה ב' · הסכמה ג' · הקדמת המלקט ● לקוטי אמרים: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב · ל"ג · ל"ד · ל"ה · ל"ו · ל"ז · ל"ח · ל"ט · מ' · מ"א · מ"ב · מ"ג · מ"ד · מ"ה · מ"ו · מ"ז · מ"ח · מ"ט · נ' · נ"א · נ"ב · נ"ג ● שער היחוד והאמונה: הקדמה חינוך קטן · א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב ● אגרת התשובה: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב ● אגרת הקודש: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב ● קונטרס אחרון: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' |
פרק יב |
סיכום הפרק
בפרקים הקודמים התבאר, שפירוש אחדות ה' הוא ש"אין עוד מלבדו"[2], וכעת מוסיף שהאחדות היא גם מצד הבריאה[3]. וכיצד? למרות שאין שיעור למספר הנבראים - בכל זאת נבראו כולם מכ"ב אותיות בלבד.
סיכום חלק שער היחוד והאמונה
מאחר וכל הנמצאים מאוחדים עם ה' בתכלית, נמצא, שה' הוא אחד ויחיד אחרי הבריאה בדיוק כמו לפניה.
העמקת הדעת בזה היא ה"שער" לגלות אצל כל אחד ואחת את האמונה שנולד איתה[4].
ואמונה זו היא היסוד לעבודת ה'[5].
מושגים יסודיים בפרק
- כ"ב אותיות
הערות שוליים
הקודם: פרק יא |
פרקי שער היחוד והאמונה | הבא: אגרת התשובה · פרק א |