לקוטי אמרים · פרק ה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
חב"דטקסט>קודש לנשיא הדור
 
מ (ש. א. העביר את הדף ליקוטי אמרים · פרק ה לשם לקוטי אמרים · פרק ה בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
 
(6 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ה' - המעלה המיוחדת שבלבוש המחשבה'''
==הקדמה לפרק==
בפרק הקודם התבאר '''בכללות''' עניין לבושי הנפש ומעלתם. בפרק זה מבאר הרבי מעלה '''מיוחדת''', שנמצאת בלבוש המחשבה בלבד.
==טקסט==
{{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ה'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ה'}}}}


==סיכום==
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק ד|פרק ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק ו|פרק ו]]}}
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו.
 
ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''.
 
הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא).
 
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה.
 
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1
תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2
תמונה:תניא י1.jpg|עמוד 3
</gallery>
 
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[לימוד התורה]]
*[[מזון]]
*[[לבוש]]
*[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]
 
==לקריאה נוספת==
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535561 ביאור משולב לפרק ה'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
 


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}}
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה אחרונה מ־19:03, 24 ביולי 2024

תניא
דף השער וההקדמה
דף השערהסכמה אהסכמה בהסכמה גהקדמת המלקט
לקוטי אמרים
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יבפרק יגפרק ידפרק טופרק טזפרק יזפרק יחפרק יטפרק כפרק כאפרק כבפרק כגפרק כדפרק כהפרק כופרק כזפרק כחפרק כטפרק לפרק לאפרק לבפרק לגפרק לדפרק להפרק לופרק לזפרק לחפרק לטפרק מפרק מאפרק מבפרק מגפרק מדפרק מהפרק מופרק מזפרק מחפרק מטפרק נפרק נאפרק נבפרק נג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטןפרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת התשובה
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת הקודש
סימן אסימן בסימן גסימן דסימן הסימן וסימן זסימן חסימן טסימן יסימן יאסימן יבסימן יגסימן ידסימן טוסימן טזסימן יזסימן יחסימן יטסימן כסימן כאסימן כבסימן כגסימן כדסימן כהסימן כוסימן כזסימן כחסימן כטסימן לסימן לאסימן לב
קונטרס אחרון
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק ט
►►               פרק ה               ◄◄

פרק ה[עריכת קוד מקור]

הקודם:
פרק ד
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק ו