לקוטי אמרים · פרק ח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה)
(תיקונים)
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ח' - הפירוד מאלוקות שנגרם על ידי עניינים פשוטים'''
==הקדמה==
פרק זה הוא האחרון (מתוך שלושה) המבאר את עניינה של הנפש הבהמית.
[[ליקוטי אמרים - פרק ז'|בפרק הקודם]] התבאר שלבושי הנפש טמאים יותר ממנה{{הערה|שהנפש היא מקליפת נוגה, ואילו הם מג' קליפות הטמאות לגמרי.}}, ובפרק זה כיצד מעשים שאדם דש בעקביו (במעשה דיבור ומחשבה) מפרידים אותו מאלוקות.
==טקסט==
{{פרק תניא|פרק=ח|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ח'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ח|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ח'}}}}


==סיכום==
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק ז|פרק ז]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק ט|פרק ט]]}}
בפרק מובאות דוגמאות למעשה, דיבור ומחשבה המפרידים את האדם מאלוקות:
 
* '''במעשה:'''
: המאכלים '''האסורים''' קשורים לקליפות '''אפילו אכל לשם שמיים''', ומשפיעים לרעה על הגוף והנפש.
: מאכלים '''מותרים''' שאכל לשם תאווה - צריך לחיבוט הקבר כדי לטהרו (אפילו אם חזר בתשובה).
 
* '''בדיבור ובמחשבה:'''
: [[דיבורים בטלים]] '''בהיתר''' מטמאים את הנפש, וצריך לעבור יסורי כף הקלע לטהרה.
: דיבורים '''אסורים''' מטמאים יותר, ולטהר אותה צריך בנוסף לכף הקלע גם גהינום.
 
*'''[[ביטול תורה]]''' חמור יותר, ולטהר נפשו צריך שלושה דברים:
: כף הקלע - לטהרה מדברים בטלים.
: גהינום של שלג - לטהרה מעצלות.
: "עונשים חמורים" נוספים.
 
* '''[[חכמות חיצוניות]]''' (כל לימוד שאינו תורה) הוא גם '''דברים בטלים''', גם '''ביטול תורה''', ובעיקר '''מטמא את המוחין''' (ולא רק את המידות). ועל מנת להטהר זקוקה הנפש '''לכל''' העונשים לעיל.
 
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:פרק ח חלק א.jpg|עמוד 1
קובץ:פרק ח חלק ב.jpeg|עמוד 2
קובץ:פרק ח חלק ג.jpg|עמוד 3
</gallery>
 
==מושגים יסודיים==
*[[שדין יהודאין]]
*[[דיבורים בטלים]]
*[[ביטול תורה]]
*[[חכמות חיצוניות]]
 
==ראו גם==
*[[אוניברסיטה]]
 
==לקריאה נוספת==
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535573 ביאור משולב לפרק א'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
*הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], '''[https://abc770.org/article_node_2863/ אל תתלכלך – שלא יצטרכו "לשפשף" אותך]''', ביאור רחב לפרק ח' מתוך הספר [[פניני התניא]]
 


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ז'|פרק ז']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ט'|פרק ט']]}}
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה אחרונה מ־19:10, 24 ביולי 2024

תניא
דף השער וההקדמה
דף השערהסכמה אהסכמה בהסכמה גהקדמת המלקט
לקוטי אמרים
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יבפרק יגפרק ידפרק טופרק טזפרק יזפרק יחפרק יטפרק כפרק כאפרק כבפרק כגפרק כדפרק כהפרק כופרק כזפרק כחפרק כטפרק לפרק לאפרק לבפרק לגפרק לדפרק להפרק לופרק לזפרק לחפרק לטפרק מפרק מאפרק מבפרק מגפרק מדפרק מהפרק מופרק מזפרק מחפרק מטפרק נפרק נאפרק נבפרק נג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטןפרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת התשובה
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת הקודש
סימן אסימן בסימן גסימן דסימן הסימן וסימן זסימן חסימן טסימן יסימן יאסימן יבסימן יגסימן ידסימן טוסימן טזסימן יזסימן יחסימן יטסימן כסימן כאסימן כבסימן כגסימן כדסימן כהסימן כוסימן כזסימן כחסימן כטסימן לסימן לאסימן לב
קונטרס אחרון
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק ט
►►               פרק ח               ◄◄

פרק ח[עריכת קוד מקור]

הקודם:
פרק ז
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק ט