לקוטי אמרים · פרק כג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
חב"דטקסט>Mdafula
אין תקציר עריכה
 
(תיקונים)
 
(4 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים י"ג-כ"ה)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק כ"ג - אחדות השם על ידי התורה והמצוות'''
==מבוא לפרק==
לאחר שהוסברו [[אחדות ה']]{{הערה|בפרקים כ'- כ"א}} ו[[עבודה זרה]]{{הערה|בפרק הקודם}}, חוזר הרבי לבאר{{הערה|את מה שאמר בתחילת פרק כ'}} כיצד כל התורה והמצוות הם "פרטים" של שתי המצוות הראשונות "אנוכי" ו"לא יהיה לך".
בפרק זה מבואר כיצד כל מצוות העשה כלולות במצוות אחדות השם, ובפרק הבא יבואר כיצד כל מצוות הלא תעשה כלולות באיסור עבודה זרה.
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=כג|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק כ"ג}}}}
{{פרק תניא|פרק=כג|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק כ"ג}}}}


==סיכום הפרק==
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק כב|פרק כב]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק כד|פרק כד]]}}
===אחדות השם בשעת קיום מצוות===
*בשעה שמקיימים מצוות חיות הנפש מתאחדת עם אלוקות "כגוף עם הנשמה".
*ואברי האדם בטלים לאלוקות "כמרכבה לרוכב".
 
===אחדות השם בשעת לימוד התורה===
בשעת לימוד התורה כוחות המחשבה והדיבור מתאחדים ממש, "ביחוד גמור" באין סוף ברוך הוא.
 
נמצא, שהתורה והמצוות מגלים את אחדות השם.
 
===סוף הפרק===
בסוף הפרק מביא הרבי הזקן הסתייגות מסויימת לגבי מעלת לימוד התורה, שהתורה אינה תכלית תכלית לעצמה אלא מטרתה להביא ליראה, ועד כדי כך שהיא (התורה) '''טפלה''' לעניין היראה שבא על ידיה (שהתורה היא רק "תרעא", רק שער הכניסה לחצר היראה){{הערה|כך מובן מהערת הרבי על "ביאורים בתניא" של הרב ווינברג בסוף פרק ל"ז.}}.
 
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[רמ"ח איברין דמלכא]]
*[[רצון העליון]]


{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק כ"ב|פרק כ"ב]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק כ"ד|פרק כ"ד]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה אחרונה מ־19:50, 24 ביולי 2024

תניא
דף השער וההקדמה
דף השערהסכמה אהסכמה בהסכמה גהקדמת המלקט
לקוטי אמרים
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יבפרק יגפרק ידפרק טופרק טזפרק יזפרק יחפרק יטפרק כפרק כאפרק כבפרק כגפרק כדפרק כהפרק כופרק כזפרק כחפרק כטפרק לפרק לאפרק לבפרק לגפרק לדפרק להפרק לופרק לזפרק לחפרק לטפרק מפרק מאפרק מבפרק מגפרק מדפרק מהפרק מופרק מזפרק מחפרק מטפרק נפרק נאפרק נבפרק נג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטןפרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת התשובה
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת הקודש
סימן אסימן בסימן גסימן דסימן הסימן וסימן זסימן חסימן טסימן יסימן יאסימן יבסימן יגסימן ידסימן טוסימן טזסימן יזסימן יחסימן יטסימן כסימן כאסימן כבסימן כגסימן כדסימן כהסימן כוסימן כזסימן כחסימן כטסימן לסימן לאסימן לב
קונטרס אחרון
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק ט
►►               פרק כג               ◄◄

פרק כג[עריכת קוד מקור]

הקודם:
פרק כב
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק כד