תבנית:היום יום/י"ט שבט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
(תיקונים)
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
[[מצות עשה]] הראשונה, ובלשון ה[[רמב"ם]] "לידע שיש מצוי ראשון ממציא כל נמצא כו' וידיעת דבר זה מצות עשה וכמו שכתוב אנכי ה"א", היא מצות ה[[מוח]] וה[[שכל]], והיינו דהגם דכל אחד ואחד מ[[ישראל]] הוא מאמין ב[[ה']] ב[[אמונה]] פשוטה ו[[לב]]בו תמים עם ה', חובת המוח והשכל להביא [[אמונה]] זו בידיעה והשגה, וזהו "לידע שיש שם מצוי ראשון", ער זאל דאס וויסען בהשגה והבנה דוקא (= שידע זאת בהשגה והבנה דווקא), וכמו שכתוב "דע את אלקי אביך ועבדהו בלב שלם", וכתיב "וידעת היום" גו'.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ח שבט|י"ח שבט]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ' שבט|כ' שבט]]}}[[קטגוריה:היום יום|ג]]</noinclude>
מצות עשה הראשונה, ובלשון ה[[רמב"ם]] "לידע שיש מצוי ראשון ממציא כל נמצא כו' וידיעת דבר זה מצות עשה וכמו שכתוב אנכי ה"א", היא מצות המוח והשכל, והיינו דהגם דכל אחד ואחד מישראל הוא מאמין בה' באמונה פשוטה ולבבו תמים עם ה', חובת המוח והשכל להביא אמונה זו בידיעה והשגה, וזהו "לידע שיש שם מצוי ראשון", ער זאל דאס וויסען בהשגה והבנה דוקא [=שידע זאת בהשגה והבנה דווקא], וכמו שכתוב "דע את אלקי אביך ועבדהו בלב שלם", וכתיב "וידעת היום" גו'.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ח שבט|י"ח שבט]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ' שבט|כ' שבט]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ג]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־21:38, 27 ביולי 2024

מצות עשה הראשונה, ובלשון הרמב"ם "לידע שיש מצוי ראשון ממציא כל נמצא כו' וידיעת דבר זה מצות עשה וכמו שכתוב אנכי ה"א", היא מצות המוח והשכל, והיינו דהגם דכל אחד ואחד מישראל הוא מאמין בה' באמונה פשוטה ולבבו תמים עם ה', חובת המוח והשכל להביא אמונה זו בידיעה והשגה, וזהו "לידע שיש שם מצוי ראשון", ער זאל דאס וויסען בהשגה והבנה דוקא [=שידע זאת בהשגה והבנה דווקא], וכמו שכתוב "דע את אלקי אביך ועבדהו בלב שלם", וכתיב "וידעת היום" גו'.

הקודם:
י"ח שבט
{{{רשימה}}} הבא:
כ' שבט