תבנית:היום יום/כ"ז אדר ב': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
(תיקונים)
 
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
מ[[שיחה|שיחת]] [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]]: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", [[רצוא]] בלי [[שוב]]. דער [[אמת]] איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין [[מעשה]] בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, [[אותיות]] נראה, ובכחות ה[[נפש]] הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל ה[[קדש]] גם מבית ל[[פרוכת]] שהוא לפני ה[[צמצום]], דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, [[השכלה]], איז פראן א [[כפורת]], א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער [[צמצום הראשון]] איז כוונתו ה[[גילוי]], און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, [[ביטול]] עצמי, טאן וואס [[חסידות]] הייסט, ניט דאס וואס דער [[שכל]] זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.
משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. דער אמת איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין מעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה ([[ויקרא פרק טז|ויקרא טז ב]]) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, השכלה, איז פראן א כפורת, א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער צמצום הראשון איז כוונתו הגילוי, און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, ביטול עצמי, טאן וואס חסידות הייסט, ניט דאס וואס דער שכל זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.
----
----
'''תרגום מ[[אידיש]]''': מ[[שיחה|שיחת]] [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]]: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", [[רצוא]] בלי [[שוב]]. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא ב[[מעשה]] בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, [[אותיות]] נראה, ובכחות ה[[נפש]] הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל ה[[קדש]] גם מבית ל[[פרוכת]] שהוא לפני ה[[צמצום]], צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, [[השכלה]], ישנו [[כפורת]] - כוונה של הסתרה, שזהו '''פני הכפורת''', אשר על כן '''ולא ימות''', שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, ה[[צמצום הראשון]] כוונתו הוא [[גילוי]], והמבוא לזה הוא '''ואל''', [[ביטול]] עצמי, לעשות מה ש[[חסידות]] אומרת, לא מה שהשכל [[שכל]] אומר, אזי '''יבוא אל הקדש'''.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ו אדר ב'|כ"ו אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ח אדר ב'|כ"ח אדר ב']]}}[[קטגוריה:היום יום|ה]]</noinclude>
'''תרגום ללשון הקודש''': משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא במעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה ([[ויקרא פרק טז|ויקרא טז ב]]) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, השכלה, ישנו כפורת כוונה של הסתרה, שזהו '''פני הכפורת''', אשר על כן '''ולא ימות''', שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, הצמצום הראשון כוונתו הוא גילוי, והמבוא לזה הוא '''ואל''', ביטול עצמי, לעשות מה שחסידות אומרת, לא מה שהשכל שכל אומר, אזי '''יבוא אל הקדש'''.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ו אדר ב'|כ"ו אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ח אדר ב'|כ"ח אדר ב']]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ה]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־14:10, 11 באוגוסט 2024

משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. דער אמת איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין מעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, השכלה, איז פראן א כפורת, א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער צמצום הראשון איז כוונתו הגילוי, און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, ביטול עצמי, טאן וואס חסידות הייסט, ניט דאס וואס דער שכל זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.


תרגום ללשון הקודש: משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא במעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, השכלה, ישנו כפורת – כוונה של הסתרה, שזהו פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, הצמצום הראשון כוונתו הוא גילוי, והמבוא לזה הוא ואל, ביטול עצמי, לעשות מה שחסידות אומרת, לא מה שהשכל שכל אומר, אזי יבוא אל הקדש.

הקודם:
כ"ו אדר ב'
{{{רשימה}}} הבא:
כ"ח אדר ב'