תבנית:היום יום/ט"ו ניסן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(תיקונים)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
''א' ד[[חג המצות]]. ל[[מרור]] וחזרת - הן חריין והן סלט. '[[קידוש]]' בעמידה. "הא לחמא" - ה[[ה]] ב[[צירי|ציירי]]. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שב[[ליל הסדר#כורך|כורך]].''
''א' דחג המצות. למרור וחזרת הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" – ההבציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.''


ב[[ליל הסדר|סדר]] הראשון היה [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] מקצר בכדי לאכול ה[[אפיקומן]] לפני [[חצות הלילה|חצות]], אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ה[[הגדה]].
בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'־ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.


[[אדמו"ר הזקן]] אמר: "{{מונחון|מיכלא דמהימנותא|מאכל האמונה}}" - לילה הראשון. "{{מונחון|מיכלא דאסותא|מאכל הרפואה}}" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די [[אמונה]], וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את ה[[אמונה]], שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים).<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:היום יום|ו]]</noinclude>
אדמו"ר הזקן אמר: "{{מונחון|מיכלא דמהימנותא|מאכל האמונה}}" לילה הראשון. "{{מונחון|מיכלא דאסותא|מאכל הרפואה}}" לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג־ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק [=כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים].<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ו]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־20:14, 11 באוגוסט 2024

א' דחג המצות. למרור וחזרת – הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" – הה"א בציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.

בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'־ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.

אדמו"ר הזקן אמר: "מיכלא דמהימנותא" – לילה הראשון. "מיכלא דאסותא" – לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג־ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק [=כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים].

הקודם:
י"ד ניסן
{{{רשימה}}} הבא:
ט"ז ניסן