לקוטי אמרים · פרק יג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
חב"דטקסט>חלוקה בוט
מ (החלפת טקסט – "אהבה ויראה([,. ])" ב־"אהבה ויראה$1")
 
(תיקונים)
 
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים י"ג-כ"ה)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"ג - היה בעיניך כרשע'''
==מבוא לפרק==
לאחר שהתבררה מהות הבינוני{{הערה|בפרקים א'-י"ב}} (שהיא המטרה שכל אחד צריך לשאוף לה), ולפני שמתחילים להסביר איך מגיעים לזה{{הערה|בפרקים ט"ז-כ"ה}}, צריך אדם לחקוק בנפשו שלושה עניינים בסיסיים{{הערה|והעירו חסידים שזהו "עניינו" של [[היום יום]] [[ט"ז סיון]], לגבי אדם שעדיין לא התברר לו אופן עבודת השם המתאים לו בפרטיות: לידע שהוא חולה - עניינו של פרק י"ג. הידיעה שיכול להתרפאות - פרק ט"ו. התקוה ובטחון גמור שיכול להתרפאות מחוליו - פרק י"ד}}:
'''פרק י"ג''' - שלא ירמה את עצמו. לא משנה מה דרגתו בעבודת ה' - אסור לאדם להחזיק עצמו לצדיק.
'''פרק י"ד''' - הכרח גמור לחקוק בנפשו שביכולתו להצליח.
'''פרק ט"ו''' - בכדי שלא יתייאש עליו לדעת מראש שעבודת השם דורשת יגיעה רבה.
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=יג|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק י"ג}}}}
{{פרק תניא|פרק=יג|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק י"ג}}}}


==סיכום הפרק==
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק יב|פרק יב]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק יד|פרק יד]]}}
יסוד היסודות של עבודת הבינוני הוא שלא ירמה את עצמו, שגם כשמצליח להגיע לדרגות הגבוהות ביותר בעבודת השם - יחזיק עצמו תמיד רק לבינוני ולא לצדיק.
כדי להבין עד היכן מגיעים הדברים מסביר הרבי שלוש דרגות כלליות שיש בבינונים:
 
'''בדרגה הנמוכה:''' אהבת ה' בוערת בליבו ומבטלת את הרע רק בשעת התפילה (ושאר היום הרע מתאווה תאוות, ורק בפועל אינו נכשל בעבירה).
 
'''בדרגה עליונה יותר:''' בינוני שלומד תורה מתוך [[אהבה ויראה]] כל היום (ולכן הרע בטל כל היום).
 
'''בדרגה העליונה ביותר:''' דבקותו בהשם היא כמי שמתפלל כל היום (אהבת ה' בוערת בו כשאינו מתפלל כבשעת התפילה. אבל צדיק הוא לא - כי יצר הרע רק כפוף ולא גורש והתבער).
 
בסיום הפרק מסביר הרבי, שמצד האמת - אהבת השם של הבינוני אינה אלא יחסית בלבד, אבל לגבי עצמו - היא אמיתית.
 
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:פרק יג חלק א.jpeg|עמוד 1
קובץ:פרק יג חלק ב.jpeg|עמוד 2
קובץ:פרק יג חלק ג.jpeg|עמוד 3
קובץ:פרק יג חלק ד.jpg|עמוד 4
</gallery>
 
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"ב|פרק י"ב]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק י"ד|פרק י"ד]]}}


{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה אחרונה מ־19:20, 24 ביולי 2024

תניא
דף השער וההקדמה
דף השערהסכמה אהסכמה בהסכמה גהקדמת המלקט
לקוטי אמרים
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יבפרק יגפרק ידפרק טופרק טזפרק יזפרק יחפרק יטפרק כפרק כאפרק כבפרק כגפרק כדפרק כהפרק כופרק כזפרק כחפרק כטפרק לפרק לאפרק לבפרק לגפרק לדפרק להפרק לופרק לזפרק לחפרק לטפרק מפרק מאפרק מבפרק מגפרק מדפרק מהפרק מופרק מזפרק מחפרק מטפרק נפרק נאפרק נבפרק נג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטןפרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת התשובה
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת הקודש
סימן אסימן בסימן גסימן דסימן הסימן וסימן זסימן חסימן טסימן יסימן יאסימן יבסימן יגסימן ידסימן טוסימן טזסימן יזסימן יחסימן יטסימן כסימן כאסימן כבסימן כגסימן כדסימן כהסימן כוסימן כזסימן כחסימן כטסימן לסימן לאסימן לב
קונטרס אחרון
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק ט
►►               פרק יג               ◄◄

פרק יג[עריכת קוד מקור]

הקודם:
פרק יב
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק יד