לקוטי אמרים · פרק יט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
חב"דטקסט>מה עם ההתגלות?
 
(תיקונים)
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים י"ג-כ"ה)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"ט - עניינה של האהבה המסותרת'''
==מבוא לפרק==
בפרק זה מסתיים ביאור עניינה של האהבה המסותרת שהותחל בפרק הקודם. בפרק הקודם התבארו שורשה וכיצד היא ירושה לנו, ובפרק זה מבואר עניינה וכיצד היא כוללת בתוכה גם יראה.
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=יט|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק י"ט}}}}
{{פרק תניא|פרק=יט|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק י"ט}}}}


==סיכום הפרק==
{{סדרה|הקודם=[[לקוטי אמרים · פרק יח|פרק יח]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[לקוטי אמרים · פרק כ|פרק כ]]}}
===עניינה===
האהבה המסותרת הפוכה מכל שאר סוגי האהבות שבעולם:
 
אהבה היא משיכה. אך בעוד שאר כל האהבות{{הערה|ה"נושא" שלהן.}} הן להשיג '''לעצמו''' את הדבר האהוב{{הערה|כלומר, המרכז הוא ה"אני".}}, באהבה זו לא רק שהנשמה לא רוצה להשיג לעצמה כלום אלא להיפך ממש: היא "מחפשת" רק להכלל ולהתבטל (באלוקות){{הערה|דהיינו, לא זו בלבד שאינה נובעת מ"חשבון" שכלי, אלא הרי זה היפך השכל ממש. שהרי כאשר יתמלא רצונה - תתבטל מציאותה.}} וכמשל אור הנר, שכשיפרד מהפתילה תתבטל לגמרי מציאותו, ואף על פי כן זהו טבעו. לכן לא נקראת אהבה זו "שכלית" אלא "[[אהבה טבעית]]"{{הערה|לומר לך, שאינה נובעת מהשכל אלא הרי היא ה"טבע" של הנשמה.}}.
 
===כוללת בתוכה יראה===
מכיוון שמגודל אהבתה ותשוקתה לאלוקות '''פוחדת''' הנשמה ממה שמפריד אותה - הרי היא כוללת בתוכה גם יראה.
 
===נקראת [[אהבה מסותרת]]===
כי כל עוד שולטת הנפש הבהמית באדם{{הערה|והנשמה האלוקית נמצאת בגלות אצלה.}} היא מסתירה על "טבע" זה של הנשמה, והאדם אינו מודע כלל לקיומו.
 
===עצם הנשמה לא יכול להיות בגלות===
פעולת הנשמה בגוף יכולה להיות בגלות, אך לא עצם הנשמה{{הערה|כלומר, לב האדם יכול להמשך לגשמיות, אך לא האמונה והאהבה של עצם הנשמה.}}. והעיקר{{הערה|על עניין זה מבוסס כל המשך ההסבר בששת הפרקים הבאים}}: '''נסיון בדבר אמונה מעיר את עצם הנשמה''', ואהבתה המסותרת מתגלה.


==מושגים יסודיים בפרק==
[[קטגוריה:תניא · לקוטי אמרים]]
*[[אהבה טבעית]]
*[[נר ה' נשמת אדם]]
{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"ח|פרק י"ח]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק כ'|פרק כ']]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה אחרונה מ־19:31, 24 ביולי 2024

תניא
דף השער וההקדמה
דף השערהסכמה אהסכמה בהסכמה גהקדמת המלקט
לקוטי אמרים
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יבפרק יגפרק ידפרק טופרק טזפרק יזפרק יחפרק יטפרק כפרק כאפרק כבפרק כגפרק כדפרק כהפרק כופרק כזפרק כחפרק כטפרק לפרק לאפרק לבפרק לגפרק לדפרק להפרק לופרק לזפרק לחפרק לטפרק מפרק מאפרק מבפרק מגפרק מדפרק מהפרק מופרק מזפרק מחפרק מטפרק נפרק נאפרק נבפרק נג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטןפרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת התשובה
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק טפרק יפרק יאפרק יב
אגרת הקודש
סימן אסימן בסימן גסימן דסימן הסימן וסימן זסימן חסימן טסימן יסימן יאסימן יבסימן יגסימן ידסימן טוסימן טזסימן יזסימן יחסימן יטסימן כסימן כאסימן כבסימן כגסימן כדסימן כהסימן כוסימן כזסימן כחסימן כטסימן לסימן לאסימן לב
קונטרס אחרון
פרק אפרק בפרק גפרק דפרק הפרק ופרק זפרק חפרק ט
►►               פרק יט               ◄◄

פרק יט[עריכת קוד מקור]

הקודם:
פרק יח
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק כ