שער היחוד והאמונה · פרק יא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא" ב־"קטגוריה:תניא - שער היחוד והאמונה") |
(עידכון) |
||
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 6: | שורה 6: | ||
|תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | |תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק | '''פרק יא - יחוד המאמרות''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
: האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.{{ש}}דהיינו, מה שהוסבר [[שער היחוד והאמונה | : האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.{{ש}}דהיינו, מה שהוסבר [[שער היחוד והאמונה · פרק י|בפרק הקודם]] לגבי הספירות נכון גם לגבי האותיות והמאמרות. גם הן נקראות בשם ("מאמרות" ו"אותיות") רק לגבי הנבראים אך לא לגבי הקב"ה. עם הקב"ה הן מיוחדות בתכלית היחוד, ואינן אלא המשכה והתגלות שלו עצמו. | ||
: בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות{{הערה|אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.}} נראות כדבר נפרד מהנפש{{הערה|כמבואר [[ליקוטי אמרים | : בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות{{הערה|אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.}} נראות כדבר נפרד מהנפש{{הערה|כמבואר [[ליקוטי אמרים · פרק ד|בפרק ד בתניא]] שהן לבושים בלבד.}}, שורשן האמיתי הוא בעצם הנפש - וכן הדבר גם למעלה. | ||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
* | *אותיות | ||
* | *עשרה מאמרות | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תניא | |||
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה · פרק י|פרק י]]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה · פרק יב|פרק יב]]}} | |||
[[קטגוריה:תניא · שער היחוד והאמונה|ל]] |
גרסה אחרונה מ־15:34, 24 ביולי 2024
תרשים כולל של שער היחוד והאמונה | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
פרק יא - יחוד המאמרות
מבוא לפרק[עריכה | עריכת קוד מקור]
לאחר שהתבארו ביטול הנבראים לאלוקות[1] ויחוד הספירות עם אלוקות[2], יתבאר כעת אופן יחוד "החוליה המקשרת" בין הספירות לעולמות – האותיות והמאמרות.
גוף הפרק[עריכה | עריכת קוד מקור]
דף השער וההקדמה: דף השער · הסכמה א' · הסכמה ב' · הסכמה ג' · הקדמת המלקט ● לקוטי אמרים: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב · ל"ג · ל"ד · ל"ה · ל"ו · ל"ז · ל"ח · ל"ט · מ' · מ"א · מ"ב · מ"ג · מ"ד · מ"ה · מ"ו · מ"ז · מ"ח · מ"ט · נ' · נ"א · נ"ב · נ"ג ● שער היחוד והאמונה: הקדמה חינוך קטן · א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב ● אגרת התשובה: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב ● אגרת הקודש: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב ● קונטרס אחרון: א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' |
פרק יא[עריכת קוד מקור] |
סיכום הפרק[עריכה | עריכת קוד מקור]
- האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.
דהיינו, מה שהוסבר בפרק הקודם לגבי הספירות נכון גם לגבי האותיות והמאמרות. גם הן נקראות בשם ("מאמרות" ו"אותיות") רק לגבי הנבראים אך לא לגבי הקב"ה. עם הקב"ה הן מיוחדות בתכלית היחוד, ואינן אלא המשכה והתגלות שלו עצמו.
- בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות[3] נראות כדבר נפרד מהנפש[4], שורשן האמיתי הוא בעצם הנפש - וכן הדבר גם למעלה.
מושגים יסודיים בפרק[עריכה | עריכת קוד מקור]
- אותיות
- עשרה מאמרות
הערות שוליים
- ↑ בפרקים א'-ז'.
- ↑ בפרקים ח'-י'.
- ↑ אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.
- ↑ כמבואר בפרק ד בתניא שהן לבושים בלבד.
הקודם: פרק י |
פרקי שער היחוד והאמונה | הבא: פרק יב |