לקוטי אמרים · פרק ה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
{{תניא}}
'''פרק ה' - המעלה המיוחדת שבלבוש המחשבה'''


==הקדמה לפרק==
בפרק הקודם התבאר '''בכללות''' עניין לבושי הנפש ומעלתם. בפרק זה מבאר הרבי מעלה '''מיוחדת''', שנמצאת בלבוש המחשבה בלבד.
==טקסט==
{{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ה'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ה'}}}}
==סיכום==
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו.
ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''.
הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא).
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה.
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1
תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2
תמונה:תניא י1.jpg|עמוד 3
</gallery>
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[לימוד התורה]]
*[[מזון]]
*[[לבוש]]
*[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]
==לקריאה נוספת==
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535561 ביאור משולב לפרק ה'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה מ־02:24, 27 ביוני 2024


►►               פרק ה               ◄◄

פרק ה

הקודם:
פרק ד'
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק ו'

הערות שוליים