לקוטי אמרים · פרק ז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
{{תניא}}
'''פרק ז' - לבושי הנפש הבהמית'''
==הקדמה==
זהו הפרק השני מתוך שלושה, המבאר את פרטי הנפש הבהמית. בפרק הקודם התבארה מהותה, וכעת מתבארת מהות לבושיה.
==טקסט==
{{פרק תניא|פרק=ז|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ז'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ז|טקסט הפרק={{ספר התניא/ליקוטי אמרים - פרק ז'}}}}
==סיכום==
הנפש הבהמית לא מתנגדת לקדושה, כל עניינה הוא רק להחיות את הגוף בלבד. כל עוד הקדושה לא "מפריעה" לגוף היא לא מתנגדת לה. משום כך היא יכולה גם להתלבש בלבושים קדושים, ועל ידם לעלות בעצמה לקדושה.
אך '''כל''' מחשבה דיבור ומעשה שאינם קדושה (גם אם הם '''מותרים לגמרי''') מורידים את האדם לשלוש קליפות הטמאות, ובזה גופא יש שני אופנים:
א. למחשבה דיבור ומעשה '''המותרים - מועילה תשובה''' (שיוכלו לחזור ולעלות לקדושה).
ב. למחשבה דיבור ומעשה '''האסורים - לא מועילה תשובה''' (להעלותם לקדושה. תשובה מועילה רק שיסלחו '''לאדם''', אך לא להעלות את דבר האיסור).
בסוף הפרק מובא יוצא מן הכלל אחד (והטעם שהוא יוצא מן הכלל).
== צילום דפוס התניא ==
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:פרק ז חלק א.jpg|עמוד 1
קובץ:פרק ז חלק ב.jpeg|עמוד 2
קובץ:פרק ז חלק ג.jpeg|עמוד 3
קובץ:פרק ז חלק ד.jpg|עמוד 4
</gallery>
==מושגים יסודיים==
* [[נפש החיונית]].
==לקריאה נוספת==
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535569 ביאור משולב לפרק ז'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
*הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], '''[https://abc770.org/article_node_2860/ קליפת נוגה]''', ביאור רחב לפרק ז' מתוך הספר [[פניני התניא]]
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ח'|פרק ח']]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ח'|פרק ח']]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

גרסה מ־01:31, 27 ביוני 2024

►►               פרק ז               ◄◄

פרק ז

הקודם:
פרק ו'
פרקי לקוטי אמרים הבא:
פרק ח'