תבנית:היום יום/י"ד אדר: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה) |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
{{תבנית:היום יום/י"ד אדר ב'}} | {{תבנית:היום יום/י"ד אדר ב'}} | ||
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ג אדר|י"ג אדר]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ו אדר|ט"ו אדר]]}}[[קטגוריה:היום יום|נ]]</noinclude> | <noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ג אדר|י"ג אדר]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ו אדר|ט"ו אדר]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|נ]]</noinclude> |
גרסה אחרונה מ־08:35, 29 ביוני 2024
י"ד אדר א'[עריכת קוד מקור]
פורים קטן. אין אומרים תחנון.
אבי אדוני זקני מורי ורבי סיפר לאבי אדמו"ר: "די מאמרים וואס זיינען געדרוגט אין לקוטי תורה, האט דער טאטע (הצמח צדק) אויסגעקליבען פון צוויי טויזענט מאמרים".
תרגום ללשון הקודש: אבי אדוני זקני מורי ורבי סיפר לאבי אדמו"ר: "המאמרים שנדפסו בלקוטי תורה, ליקט האבא (הצמח צדק) מתוך אלפיים מאמרים".
י"ד אדר ב'[עריכת קוד מקור]
פורים. בקריאת המגילה קוראים: (ח. יא) "להרג ולאבד ולהרג ולאבד". (ט. ב) "ואיש לא עמד בפניהם ואיש לא עמד לפניהם". באמירת "האגרת הזאת", "אגרת הפרים הזאת השנית", מנענעים את המגילה. נוסח "שושנת יעקב": "ברוכים כל הצדיקים". שהחינו - גם ביום.
במגלה שכתב אבי אדוני זקני מורי ורבי לא נכתבו בני המן בעמוד בפני עצמן. וכן לא כל העמודים מתחילים בתיבת "המלך".
בתורה אור ביאור ד"ה "יביאו לבוש" סעיף המתחיל "והנה בחינת לבוש", צריך להיות "והיא בחינת פני וזו היא המסתתרת .. שהיא בחינת עתיק בחינת סתימא דכל סתימין". ויש נוסח אחר: "והנה בחינת ביום ההוא הוא בחינת בינה אימא עילאה המקננת בבריאה בכורסיא אכן מלכות דאצילות נעשה עתיק לבריאה שנעתק וגבוה מבריאה ואינה באה בהתגלות בעולם הבריאה שאפילו מבחינת ביום ההוא הוא בבחינת העלם והסתר. ומה שנאמר אסתיר פני שכן נקרא מלכות וממלכות שבחכמה נעשה חכמה שבמלכות כו'".
הקודם: י"ג אדר |
{{{רשימה}}} | הבא: ט"ו אדר |