תבנית:עמוד ראשי/תניא יומי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "ימין|100px|קישור=ספר התניא {{תניא/{{#זמןמ:xhxjj {{#בחר:{{#זמןמ:xjF}}|אב=מנחם אב|{{#זמןמ:xjF}}}}}}}}<BR><div style="text-align:left;"> <noinclude>קטגוריה:תבניות העמוד הראשי</noinclude>")
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:תניא.webp|ימין|100px|קישור=ספר התניא]]
[[קובץ:תניא.webp|ימין|100px|קישור=ספר התניא]]


{{תניא/{{#זמןמ:xhxjj {{#בחר:{{#זמןמ:xjF}}|אב=מנחם אב|{{#זמןמ:xjF}}}}}}}}<BR><div style="text-align:left;">
{{תניא יומי/{{#זמןמ:xhxjj {{#בחר:{{#זמןמ:xjF}}|אב=מנחם אב|{{#זמןמ:xjF}}}}}}}}<BR><div style="text-align:left;">


<noinclude>[[קטגוריה:תבניות העמוד הראשי]]</noinclude>
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות העמוד הראשי]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־17:29, 2 ביולי 2024

והנה רצון העליון ב"ה מכונה ונקרא בפי חכמי האמת בשם כתר עליון ובו תר"ך עמודי אור וכו'. פי' דרך משל כמו שיש עמודים בבית חומה גדול נצבים בארץ וראשם מחובר בתקרה. ככה ממש עד"מ כתר עליון ב"ה הוא למעלה מבחי' מדרגת החכמה והוא מלשון כותרת שהוא מכתיר ומקיף על המוחין שבראש שהם בחי' חב"ד ורצון זה נתלבש בתרי"ג מצות התורה וז' מצות דרבנן שרובם ככולם הן מצות מעשיות וגם התלויות בדבור הא קיי"ל דעקימת שפתיו הוי מעשה וגם התלויות במחשבה או בלב הרי המצוה ניתנה לאדם הגשמי שבעוה"ז דוקא שהוא בעל בחירה להטות לבבו לטוב וכו'. משא"כ הנשמה בלא גוף א"צ לצותה ע"ז. ונמצא שהמצות הן עד"מ כמו העמודים נצבים מרום המעלות הוא רצון העליון ב"ה עד הארץ הלזו החומרית והן עד"מ כמו העמודים חלולין שמקיפין ומלבישין נשמת האדם או רוחו או נפשו כשמקיים המצות ודרך עמודים אלו עולין הנר"ן שלו עד רום המעלות לצרור בצרור החיים את ה'. פי' להיות צרורות ומלובשות באור הכתר הוא רצון העליון ב"ה וע"י לבוש זה יוכלו לחזות בנועם ה' וצחצחות שלמעלה ממעלת הכתר והן פנימיותו עד"מ (והגם שנתבאר במ"א שהמצות הן פנימיות רצון העליון ב"ה הנה מודעת זאת לי"ח ריבוי בחי' ומדרגות שיש בכל בחי' ומדרגה ממדרגות הקדושה כמה בחי' פנים לפנים וכמה בחי' אחוריים לאחוריים לאין קץ וכו'). והנה ז' מצות דרבנן אינן נחשבות מצות בפני עצמן שהרי כבר נאמר לא תוסף אלא הן יוצאות ונמשכות ממצות התורה וכלולות בהן במספר תרי"ג להלביש תרי"ג בחי' וכחות שבנר"ן האדם.