תבנית:היום יום/י' טבת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה) |
מ (החלפת טקסט – "אידיש" ב־"אידיש") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
מענה ה[[צמח צדק]] על [[יחידות]]: כתיב "יעזוב [[רשע]] דרכו ו[[איש]] און [[מחשבה|מחשבותיו]] גו'". "און" הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא [[תשובה]] אי אפשר לגשת אל ה[[קדש]], הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי, כי כל "איך" ו[[מציאות]] הוא מקור ה[[רע]] וגורם פירוד [[לב]]בות. | מענה ה[[צמח צדק]] על [[יחידות]]: כתיב "יעזוב [[רשע]] דרכו ו[[איש]] און [[מחשבה|מחשבותיו]] גו'". "און" הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא [[תשובה]] אי אפשר לגשת אל ה[[קדש]], הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי, כי כל "איך" ו[[מציאות]] הוא מקור ה[[רע]] וגורם פירוד [[לב]]בות. | ||
---- | ---- | ||
'''תרגום | '''תרגום מאידיש''': מענה ה[[צמח צדק]] על [[יחידות]]: כתיב "יעזוב [[רשע]] דרכו ו[[איש]] און [[מחשבה|מחשבותיו]] גו'". "און" הוא מלשון אוֹן בחולם שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא [[תשובה]] אי אפשר לגשת אל ה[[קדש]], הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר [[אני]] אומר כך, אני אוחז כך, כי כל "אני" ו[[מציאות]] הוא מקור ה[[רע]] וגורם פירוד [[לב]]בות.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט' טבת|ט' טבת]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"א טבת|י"א טבת]]}}[[קטגוריה:היום יום|ב]]</noinclude> |
גרסה מ־18:37, 27 ביוני 2024
תענית, סליחות, אבינו מלכנו.
מענה הצמח צדק על יחידות: כתיב "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'". "און" הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי, כי כל "איך" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות.
תרגום מאידיש: מענה הצמח צדק על יחידות: כתיב "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'". "און" הוא מלשון אוֹן בחולם שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר אני אומר כך, אני אוחז כך, כי כל "אני" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות.
הקודם: ט' טבת |
{{{רשימה}}} | הבא: י"א טבת |