תבנית:היום יום/ד' אדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דטקסט, מאגר ספרים חב"דים חופשי בגרסת טקסט.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
מ (החלפת טקסט – "אידיש" ב־"אידיש")
שורה 7: שורה 7:
צו [[חסידות]] ביים [[אדמו"ר האמצעי|מיטעלען רבי'ן]], איז געווען זייער שטיל, דאך פלעגט ער בשעת חסידות זאגען: שא, שא. דער [[אדמו"ר הרש"ב|טאטע]] האט עס ערקלערט, אז דאס איז געווען אויף להשקיט נביעת ה[[מוח]]ין. און האט מיט דעם מבאר געווען דעם [[מאמר]] ה[[זהר]] "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".
צו [[חסידות]] ביים [[אדמו"ר האמצעי|מיטעלען רבי'ן]], איז געווען זייער שטיל, דאך פלעגט ער בשעת חסידות זאגען: שא, שא. דער [[אדמו"ר הרש"ב|טאטע]] האט עס ערקלערט, אז דאס איז געווען אויף להשקיט נביעת ה[[מוח]]ין. און האט מיט דעם מבאר געווען דעם [[מאמר]] ה[[זהר]] "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".
----
----
'''תרגום מ[[אידיש]]''': ב[[חסידות]] אצל [[הרבי האמצעי]], היה מאוד שקט, בכל זאת, בשעת חסידות הוא היה אומר: שא, שא. [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] הסביר זאת, שזה היה בכדי להשקיט את נביעת ה[[מוח]]ין. והסביר בזה את [[מאמר]] ה[[זהר]] "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".
'''תרגום מאידיש''': ב[[חסידות]] אצל [[הרבי האמצעי]], היה מאוד שקט, בכל זאת, בשעת חסידות הוא היה אומר: שא, שא. [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] הסביר זאת, שזה היה בכדי להשקיט את נביעת ה[[מוח]]ין. והסביר בזה את [[מאמר]] ה[[זהר]] "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".


<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ג' אדר|ג' אדר]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ה' אדר|ה' אדר]]}}[[קטגוריה:היום יום|נ]]</noinclude>
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ג' אדר|ג' אדר]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ה' אדר|ה' אדר]]}}[[קטגוריה:היום יום|נ]]</noinclude>

גרסה מ־19:36, 27 ביוני 2024

ד' אדר א'

ראשית ההכנה להתעסקות בשכלים עיונים, ובשכל אלוקי בפרט, הוא: א) יגיעת בשר להסיר הטוב טעם מעניני עולם. ב) יגיעת נפש לעורר הטוב טעם במושכלות בכלל, ובעניני אלקות בפרט.

ד' אדר ב'

צו חסידות ביים מיטעלען רבי'ן, איז געווען זייער שטיל, דאך פלעגט ער בשעת חסידות זאגען: שא, שא. דער טאטע האט עס ערקלערט, אז דאס איז געווען אויף להשקיט נביעת המוחין. און האט מיט דעם מבאר געווען דעם מאמר הזהר "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".


תרגום מאידיש: בחסידות אצל הרבי האמצעי, היה מאוד שקט, בכל זאת, בשעת חסידות הוא היה אומר: שא, שא. אבי הסביר זאת, שזה היה בכדי להשקיט את נביעת המוחין. והסביר בזה את מאמר הזהר "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".


הקודם:
ג' אדר
{{{רשימה}}} הבא:
ה' אדר