תבנית:היום יום/ט"ו ניסן: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום") |
(תיקונים) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''א' | ''א' דחג המצות. למרור וחזרת – הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" – הה"א בציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.'' | ||
בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'־ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה. | |||
אדמו"ר הזקן אמר: "{{מונחון|מיכלא דמהימנותא|מאכל האמונה}}" – לילה הראשון. "{{מונחון|מיכלא דאסותא|מאכל הרפואה}}" – לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג־ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק [=כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים].<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ו]]</noinclude> |
גרסה אחרונה מ־20:14, 11 באוגוסט 2024
א' דחג המצות. למרור וחזרת – הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" – הה"א בציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.
בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'־ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.
אדמו"ר הזקן אמר: "מיכלא דמהימנותא" – לילה הראשון. "מיכלא דאסותא" – לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג־ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק [=כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים].
הקודם: י"ד ניסן |
{{{רשימה}}} | הבא: ט"ז ניסן |