לקוטי אמרים · הקדמת המלקט: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (גרסה אחת יובאה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
"הקדמת המלקט" היא הקדמת [[אדמו"ר הזקן]] ל[[ספר התניא]], בה הוא מסביר על הסיבה שחיבר את הספר.
==הקדמה==
בהקדמה מסביר [[אדמו"ר הזקן]] כי למרות שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך [[ספר התניא]] שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי [[רבותינו נשיאינו]]{{הערה| ב[[ליקוטי ביאורים בספר התניא]] עמוד ט ("'''ומקובל אצלינו'''"). ראה גם [[לקו"ש]] חלק כ"ו עמוד 38 (ושם "'''ע"ד''' ווי יודעי ומכיריי").}}, כי כאשר כתב [[אדמו"ר הזקן]] את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו הייתה על כל [[יהודי]] עד סוף כל הדורות שילמד את ספרו.
בתחילה, הספר היה בקונטרסים אותם כתב לאנ"ש, ואשר היוו כעין סיכום וליקוט מתשובותיו לשאלות השונות לאנ"ש. כאשר הקונטרסים הועתקו פעמים רבות על ידי סופרים שונים ונפלו בהם טעויות שונות, החליט [[אדמו"ר הזקן]] כי מהראוי להוציאם לאור בצורה מסודרת.
==טקסט==
{{קטע תניא|קטע=הקדמת המלקט|טקסט הקטע={{תבנית:ספר התניא/דף השער והקדמה - הקדמת המלקט|הקדמת המלקט}}}}
{{קטע תניא|קטע=הקדמת המלקט|טקסט הקטע={{תבנית:ספר התניא/דף השער והקדמה - הקדמת המלקט|הקדמת המלקט}}}}
==סיכום==
{{להשלים}}
==מושגים יסודיים==
==לקריאה נוספת==
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535540 ביאור משולב להקדמת המלקט], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]
{{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א']]|רשימה=הקדמת המלקט|ליקוטי אמרים - פרק א']]}}
{{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א']]|רשימה=הקדמת המלקט|ליקוטי אמרים - פרק א']]}}
{{הערות}}
[[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]]
[[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]]