תבנית:היום יום/י"ג אדר ב': הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום"
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
שורה 1: שורה 1:
''הפטורה: "כה אמר ה'". אומרים "אב הרחמים". אין אומרים "צדקתך".''
''הפטורה: "כה אמר ה'". אומרים "אב הרחמים". אין אומרים "צדקתך".''


"ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים" - "שרפו ידיהם מדברי [[תורה]]". אז מ'ווערט שוואך אין תורה, וואס דער לימוד התורה איז דאך על מנת לעשות ולקיים, קומט [[עמלק]] און קיהלט אפ דעם אידען (= כשנחלשים בדברי תורה, שלימוד התורה הוא הרי על מנת לעשות ולקיים, מגיע [[עמלק]] ומקרר את היהודי), "וילחם עם ישראל", ראשי תיבות יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו [[אות]] אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה, און עמלק מאכט קאלט (= מקרר) [[קדוש]]ת התורה. והעצה לזה בחר לנו אנשים, אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. וצא הלחם בעמלק ל' יחיד, לפי שהתורה היא [[נצח]]ית בכל [[דור]] ובכל [[זמן]] ובכל [[מקום]] בשוה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ב אדר ב'|י"ב אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ד אדר ב'|י"ד אדר ב']]}}[[קטגוריה:היום יום|ה]]</noinclude>
"ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים" - "שרפו ידיהם מדברי [[תורה]]". אז מ'ווערט שוואך אין תורה, וואס דער לימוד התורה איז דאך על מנת לעשות ולקיים, קומט [[עמלק]] און קיהלט אפ דעם אידען (= כשנחלשים בדברי תורה, שלימוד התורה הוא הרי על מנת לעשות ולקיים, מגיע [[עמלק]] ומקרר את היהודי), "וילחם עם ישראל", ראשי תיבות יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו [[אות]] אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה, און עמלק מאכט קאלט (= מקרר) [[קדוש]]ת התורה. והעצה לזה בחר לנו אנשים, אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. וצא הלחם בעמלק ל' יחיד, לפי שהתורה היא [[נצח]]ית בכל [[דור]] ובכל [[זמן]] ובכל [[מקום]] בשוה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ב אדר ב'|י"ב אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ד אדר ב'|י"ד אדר ב']]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ה]]</noinclude>