תבנית:היום יום/ז' אלול: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום"
מ (גרסה אחת יובאה: ייבוא תבניות היום יום מחב"דפדיה)
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
שורה 1: שורה 1:
''[[אדמו"ר הזקן]] הורה לכתוב "פצוע דכא" ב[[אל"ף]] לבסוף ולא ב[[ה"א]].''
''[[אדמו"ר הזקן]] הורה לכתוב "פצוע דכא" ב[[אל"ף]] לבסוף ולא ב[[ה"א]].''


ב[[פראג]] יש [[ספר תורה]] ש[[קבלה]] בידם שהגיה [[עזרא הסופר]], אין קורין בו אלא ב[[שמחת תורה]] וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת [[תרס"ח]] ראיתיו וכתוב בו "דכא" באל"ף. כן כשהייתי ב[[וארמס]] בשנת [[תרס"ז]] ראיתי שם ספר תורה אשר מקובל בידם שכתבו [[מהר"ם מרוטנבורג]] וגם בו כתוב "דכא" באל"ף. ועיין ב[[שארית יהודה|שארית יהודא]] ([[יורה דעה]] סימן ט"ז) ו[[דברי נחמיה]] (יורה דעה סימן כ"ב). ובספר [[משנת אברהם]] (סימן ל"ב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ו' אלול|ו' אלול]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ח' אלול|ח' אלול]]}}[[קטגוריה:היום יום|כ]]</noinclude>
ב[[פראג]] יש [[ספר תורה]] ש[[קבלה]] בידם שהגיה [[עזרא הסופר]], אין קורין בו אלא ב[[שמחת תורה]] וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת [[תרס"ח]] ראיתיו וכתוב בו "דכא" באל"ף. כן כשהייתי ב[[וארמס]] בשנת [[תרס"ז]] ראיתי שם ספר תורה אשר מקובל בידם שכתבו [[מהר"ם מרוטנבורג]] וגם בו כתוב "דכא" באל"ף. ועיין ב[[שארית יהודה|שארית יהודא]] ([[יורה דעה]] סימן ט"ז) ו[[דברי נחמיה]] (יורה דעה סימן כ"ב). ובספר [[משנת אברהם]] (סימן ל"ב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ו' אלול|ו' אלול]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ח' אלול|ח' אלול]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|כ]]</noinclude>