2,372
עריכות
מ (ש. א. העביר את הדף שער היחוד והאמונה - פרק ו' לשם שער היחוד והאמונה · פרק ו בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון) |
(תיקונים) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
|תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | |תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}} | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ו | '''פרק ו - פירוש "יחוד ה'" הוא "אין עוד מלבדו"''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
פרק זה הינו האחרון מתוך שלושת הפרקים ([[שער היחוד והאמונה | פרק זה הינו האחרון מתוך שלושת הפרקים ([[שער היחוד והאמונה · פרק ד|ד]], [[שער היחוד והאמונה · פרק ה|ה]], ו') המבארים את הקושיות על שיטת הבעל שם טוב (ומסכם את כל ששת הפרקים הראשונים). | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
בסוף [[שער היחוד והאמונה | בסוף [[שער היחוד והאמונה · פרק ד|פרק ד]] ביאר אדמו"ר הזקן שאין באלוקות ח"ו ריבוי, כי '''מצד שורשן''' חסד וגבורה הן אחד ממש. כאן הוא מבאר שאחדותן היא גם '''בפעולתן למטה'''. | ||
ומזה מובן ההסבר לשאלה '''שבתחילת הפרק הראשון''': מדוע כל כך קשה להבין שאין עוד מלבדו? כי המציאות אינה כפי שנראה לנו. כי "יחוד ה" אין משמעותו שאין עוד '''אלוקים''' מלבדו - אלא שאין '''מאומה''' מבלעדיו. וכדי להחדיר אמונה זו (שהנבראים אינם נפרדים מאלוקות) בהרגשה בלב דרושה יגיעה. | ומזה מובן ההסבר לשאלה '''שבתחילת הפרק הראשון''': מדוע כל כך קשה להבין שאין עוד מלבדו? כי המציאות אינה כפי שנראה לנו. כי "יחוד ה" אין משמעותו שאין עוד '''אלוקים''' מלבדו - אלא שאין '''מאומה''' מבלעדיו. וכדי להחדיר אמונה זו (שהנבראים אינם נפרדים מאלוקות) בהרגשה בלב דרושה יגיעה. | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה | {{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה · פרק ה|פרק ה]]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה · פרק ז|פרק ז]]}} | ||
[[קטגוריה:תניא | |||
[[קטגוריה:תניא · שער היחוד והאמונה]] |