שער היחוד והאמונה · פרק יא: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקונים
מ (ש. א. העביר את הדף שער היחוד והאמונה - פרק י"א לשם שער היחוד והאמונה · פרק יא בלי להשאיר הפניה: כותרת שאינה כתובה נכון)
(תיקונים)
שורה 6: שורה 6:
  |תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}}
  |תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"א - יחוד המאמרות'''
'''פרק יא - יחוד המאמרות'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
שורה 15: שורה 15:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
: האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.{{ש}}דהיינו, מה שהוסבר [[שער היחוד והאמונה - פרק י'|בפרק הקודם]] לגבי הספירות נכון גם לגבי האותיות והמאמרות. גם הן נקראות בשם ("מאמרות" ו"אותיות") רק לגבי הנבראים אך לא לגבי הקב"ה. עם הקב"ה הן מיוחדות בתכלית היחוד, ואינן אלא המשכה והתגלות שלו עצמו.
: האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.{{ש}}דהיינו, מה שהוסבר [[שער היחוד והאמונה · פרק י|בפרק הקודם]] לגבי הספירות נכון גם לגבי האותיות והמאמרות. גם הן נקראות בשם ("מאמרות" ו"אותיות") רק לגבי הנבראים אך לא לגבי הקב"ה. עם הקב"ה הן מיוחדות בתכלית היחוד, ואינן אלא המשכה והתגלות שלו עצמו.


: בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות{{הערה|אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.}} נראות כדבר נפרד מהנפש{{הערה|כמבואר [[ליקוטי אמרים - פרק ד'|בפרק ד' בתניא]] שהן לבושים בלבד.}}, שורשן האמיתי הוא בעצם הנפש - וכן הדבר גם למעלה.
: בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות{{הערה|אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.}} נראות כדבר נפרד מהנפש{{הערה|כמבואר [[ליקוטי אמרים · פרק ד|בפרק ד בתניא]] שהן לבושים בלבד.}}, שורשן האמיתי הוא בעצם הנפש - וכן הדבר גם למעלה.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[אותיות]]
*אותיות
*[[עשרה מאמרות]]
*עשרה מאמרות


{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק י'|פרק י']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק י"ב|פרק י"ב]]}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תניא - שער היחוד והאמונה]]
 
{{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה · פרק י|פרק י]]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה · פרק יב|פרק יב]]}}
 
[[קטגוריה:תניא · שער היחוד והאמונה]]