בשורת הגאולה ג: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקון
מ (ש. א. העביר את הדף בשורת הגאולה ג לשם בשורת הגאולה · ג בלי להשאיר הפניה)
(תיקון)
שורה 1: שורה 1:
{{בשורת הגאולה}}ויה"ר והוא העיקר – אז יעדערער פון אונז זאָל ווערן אַ "שליח" אויף אָנזאָגן זיך, זיינע בני בית און אַלע אידן אַרום אים, אז "'''הנה זה בא'''"<ref name=":0">ל' הכתוב – שה"ש ב, ח.</ref>, "הנה אלקינו זה גו' זה ה' קוינו לו"<ref name=":1">ישעי' כה, ט. וראה תענית בסופה.</ref> (ב"פ זה<ref name=":2">שמו"ר ספכ"ג.</ref>), והנה דוד מלכא משיחא, און אַז אליהו הנביא איז שוין מיט אַ טאָג פריער געווען אין טבריא<ref name=":3">ראה עירובין מג, ב: "אתא אליהו מאתמול . . לבית דין הגדול", וב"ד הגדול "'''בטבריא''' עתידין לחזור תחילה" (רמב"ם הל' סנהדרין ספי"ד).</ref> און האָט אָנגעזאָגט וועגן ביאת משיח צדקנו.
{{בשורת הגאולה}}
ויה"ר והוא העיקר – אז יעדערער פון אונז זאָל ווערן אַ "שליח" אויף אָנזאָגן זיך, זיינע בני בית און אַלע אידן אַרום אים, אז "'''הנה זה בא'''"<ref name=":0">ל' הכתוב – שה"ש ב, ח.</ref>, "הנה אלקינו זה גו' זה ה' קוינו לו"<ref name=":1">ישעי' כה, ט. וראה תענית בסופה.</ref> (ב"פ זה<ref name=":2">שמו"ר ספכ"ג.</ref>), והנה דוד מלכא משיחא, און אַז אליהו הנביא איז שוין מיט אַ טאָג פריער געווען אין טבריא<ref name=":3">ראה עירובין מג, ב: "אתא אליהו מאתמול . . לבית דין הגדול", וב"ד הגדול "'''בטבריא''' עתידין לחזור תחילה" (רמב"ם הל' סנהדרין ספי"ד).</ref> און האָט אָנגעזאָגט וועגן ביאת משיח צדקנו.


ויש לומר, אַז וויבאלד משיח קען קומען יעדער טאָג, "אחכה לו '''בכל יום''' שיבוא"<ref name=":4">עיקר הי"ב מי"ג עיקרים.</ref>, און אליהו הנביא דאַרף אָנזאָגן אַ טאָג פריער אויף ביאת המשיח – קומט אליהו הנביא אין טבריא '''בפועל ממש יעדער טאָג''' און זאָגט אן אויף ביאת המשיח (במיוחד) צו די וואָס שטייען אין אַ מעמד ומצב פון "אחכה לו בכל יום שיבוא" – אויך די וואָס זאָגן דאָס ניט בדיבור (כמנהג חב"ד)<ref name=":5">ראה לקו"ש ח"ט ע' 282 ואילך.</ref>, נאר מ'טראַכט װעגן דעם, ובפרט ווען מ'זאגט אין דעם באוואוסטן קאַפּיטל תהלים<ref name=":6">פט, כא.</ref> "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו".
ויש לומר, אַז וויבאלד משיח קען קומען יעדער טאָג, "אחכה לו '''בכל יום''' שיבוא"<ref name=":4">עיקר הי"ב מי"ג עיקרים.</ref>, און אליהו הנביא דאַרף אָנזאָגן אַ טאָג פריער אויף ביאת המשיח – קומט אליהו הנביא אין טבריא '''בפועל ממש יעדער טאָג''' און זאָגט אן אויף ביאת המשיח (במיוחד) צו די וואָס שטייען אין אַ מעמד ומצב פון "אחכה לו בכל יום שיבוא" – אויך די וואָס זאָגן דאָס ניט בדיבור (כמנהג חב"ד)<ref name=":5">ראה לקו"ש ח"ט ע' 282 ואילך.</ref>, נאר מ'טראַכט װעגן דעם, ובפרט ווען מ'זאגט אין דעם באוואוסטן קאַפּיטל תהלים<ref name=":6">פט, כא.</ref> "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו".
שורה 7: שורה 8:
(משיחת יום ד' פ' ברכה, ז' תשרי תנש"א)
(משיחת יום ד' פ' ברכה, ז' תשרי תנש"א)


==== תרגום ====
==== תרגום ללשון הקודש ====
ויה"ר – והוא העיקר – שכאו"א מאתנו יהי' "שליח" לבשר לעצמו, לבני ביתו ולכל היהודים בסביבתו, כי "'''הנה זה בא'''"<ref name=":0" />, "הנה אלוקינו זה גו' זה ה' קוינו לו"<ref name=":1" /> (ב"פ זה<ref name=":2" />), והנה דוד מלכא משיחא, וכי אליהו הנביא כבר יום קודם הי' בטבריא<ref name=":3" /> ובישר אודות ביאת משיח צדקנו.
ויה"ר – והוא העיקר – שכאו"א מאתנו יהי' "שליח" לבשר לעצמו, לבני ביתו ולכל היהודים בסביבתו, כי "'''הנה זה בא'''"<ref name=":0" />, "הנה אלוקינו זה גו' זה ה' קוינו לו"<ref name=":1" /> (ב"פ זה<ref name=":2" />), והנה דוד מלכא משיחא, וכי אליהו הנביא כבר יום קודם הי' בטבריא<ref name=":3" /> ובישר אודות ביאת משיח צדקנו.


שורה 13: שורה 14:


. . . ובזה ניתוסף הדגשה מיוחדת בשנה זו – הן מצד המזמור תהלים שבו אומרים "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", והן מצד השלימות דארבעים שנה שאז כבר "נתן ה' לכם לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע"<ref name=":7" />, ובפרט לאחרי שכבר נכנסנו (ושבעה ימים) בשנת הנ"א (ה'תנש"א), שנקראה (והופצה) ע"י בני ישראל בר"ת "'''א'''ראנו '''נ'''פלאות".
. . . ובזה ניתוסף הדגשה מיוחדת בשנה זו – הן מצד המזמור תהלים שבו אומרים "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", והן מצד השלימות דארבעים שנה שאז כבר "נתן ה' לכם לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע"<ref name=":7" />, ובפרט לאחרי שכבר נכנסנו (ושבעה ימים) בשנת הנ"א (ה'תנש"א), שנקראה (והופצה) ע"י בני ישראל בר"ת "'''א'''ראנו '''נ'''פלאות".
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]
[[קטגוריה:בשורת הגאולה]]