תבנית:היום יום/י"ז תמוז: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקונים
(תיקונים)
(תיקונים)
 
שורה 3: שורה 3:
חלוק לוחות הראשונות ולוחות האחרונות:
חלוק לוחות הראשונות ולוחות האחרונות:


בלוחות עצמן – הראשונות מעשה אלקים, השניות פסל לך. המכתב – חרות על הלוחות שכדרשת רז"ל [[מסכת עירובין · נד, א|עירובין (נד. א)]] הוא רק בלוחות הראשונות. במעלת בני ישראל – בלוחות הראשונות צדיקים, כשעמדו על הר סיני פסקה זוהמתן, בשניות בעלי תשובה. במעלת משה – במתן תורה ניתן למשה אלף אורות במתנה, ובחטא העגל ניטלו ממנו ולא חזרו בלוחות שניות (רק בשבת נותנים לו כדאיתא ב[[פרי עץ חיים|פרי עץ חיים]]). מעלת לוחות השניות שניתן גם כן הלכות מדרש אגדות כו', כפלים לתושיה כדאיתא ב[[מסכת נדרים · כב, ב|נדרים (כב. ב)]], וקירון עור פני משה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט"ז תמוז|ט"ז תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ח תמוז|י"ח תמוז]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ט]]</noinclude>
בלוחות עצמן – הראשונות מעשה אלקים, השניות פסל לך. המכתב – חרות על הלוחות שכדרשת רז"ל [[עירובין נד, א|עירובין (נד. א)]] הוא רק בלוחות הראשונות. במעלת בני ישראל – בלוחות הראשונות צדיקים, כשעמדו על הר סיני פסקה זוהמתן, בשניות בעלי תשובה. במעלת משה – במתן תורה ניתן למשה אלף אורות במתנה, ובחטא העגל ניטלו ממנו ולא חזרו בלוחות שניות (רק בשבת נותנים לו כדאיתא ב[[פרי עץ חיים]]). מעלת לוחות השניות שניתן גם כן הלכות מדרש אגדות כו', כפלים לתושיה כדאיתא ב[[נדרים כב, ב|נדרים (כב. ב)]], וקירון עור פני משה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט"ז תמוז|ט"ז תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ח תמוז|י"ח תמוז]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ט]]</noinclude>