תבנית:היום יום/ג' תשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקונים
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
(תיקונים)
 
שורה 1: שורה 1:
''מתחילין "מזמור לדוד" ולא "לכו נרננה", וכן בכל [[שבת]] מוצאי [[יום טוב]]. הפטורה: שובה יכשלו בם. מי אל כמוך מימי קדם.''
''מתחילין "מזמור לדוד" ולא "לכו נרננה", וכן בכל שבת מוצאי יום טוב. הפטורה: שובה יכשלו בם. מי אל כמוך מימי קדם.''


ב[[יחידות]] ה[[צמח צדק]] אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] ב' תצא ב[[ו' באלול|שישי באלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת [[פרשת תבוא]] [[תקכ"ח]] אמר [[המגיד ממעזריטש|מורי ורבי]] [[תורה]], והתחלתה: "ושבת עד [[הוי"ה]] [[אלוקיך]]", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] ה[[טבע]], "בראשית ברא אלקים".
ביחידות הצמח צדק אצל רבינו הזקן ב' תצא בשישי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר 'הוי"ה', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', אלוקים בגמטריא הטבע, "בראשית ברא אלקים".


כל ה[[חבריא קדישא]] היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות:
כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק רבי משולם זוסיא מאניפולי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות:


'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".
'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "ואהבת לרעך כמוך". '''ב''', "בכל דרכיך דעהו". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".


כשסיפר לי [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] את הנזכר לעיל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, וביאר באריכות חמשה האופנים וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי [[עבודה|עבודת]] ה[[תפילה]].<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ב' תשרי|ב' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ד' תשרי|ד' תשרי]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ל]]</noinclude>
כשסיפר לי אבי אדמו"ר את הנזכר לעיל, סיים: תיבת תשובה צרופה מחמש אותיות, אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, וביאר באריכות חמשה האופנים וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת התפילה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ב' תשרי|ב' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ד' תשרי|ד' תשרי]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ל]]</noinclude>