תבנית:היום יום/ה' סיוון: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקון
(יצירת דף חדש)
 
(תיקון)
 
שורה 1: שורה 1:
ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: וקדשתם היום ומחר גו' וקדשתם היום ומחר זהו מלמעלה, אבל וכבסו שמלותם דאס דארף מען אליין. דאס איז געווען די גאנצע תורה. דער צ"צ האט מבאר געווען: וקדשתם איז געזאגט געווארן צו משה'ן, און אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, וואס זיי קענען הייליג מאכען דעם היינט און דעם מארגען, אבער מ'דארף דערצו וכבסו שמלותם - לבושי מחשבה דבור ומעשה, וואס דאס דארף מען אליין.
ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: וקדשתם היום ומחר גו' וקדשתם היום ומחר זהו מלמעלה, אבל וכבסו שמלותם דאס דארף מען אליין. דאס איז געווען די גאנצע תורה. דער צ"צ האט מבאר געווען: וקדשתם איז געזאגט געווארן צו משה'ן, און אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, וואס זיי קענען הייליג מאכען דעם היינט און דעם מארגען, אבער מ'דארף דערצו וכבסו שמלותם - לבושי מחשבה דבור ומעשה, וואס דאס דארף מען אליין.
 
----'''תרגום ללשון הקודש''': ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'": 'וקדשתם היום ומחר' – זהו מלמעלה, אבל "וכבשו שמלותם" – זה צריך לעשות בכחות עצמאיים. זה היה כל ה'תורה'. וביאר ה"צמח צדק": 'וקדשתם' נאמר למשה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא – והם באפשרותם לקדש את היום והמחר; אך נוסף לזאת צריך "וכבסו שמלותם" – לבושי מחשבה דבור ומעשה, וזאת צריך לעשות בכוחות עצמאיים.
'''תרגום ללשון הקודש''': ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'": 'וקדשתם היום ומחר' – זהו מלמעלה, אבל "וכבשו שמלותם" – זה צריך לעשות בכחות עצמאיים. זה היה כל ה'תורה'. וביאר ה"צמח צדק": 'וקדשתם' נאמר למשה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא – והם באפשרותם לקדש את היום והמחר; אך נוסף לזאת צריך "וכבסו שמלותם" – לבושי מחשבה דבור ומעשה, וזאת צריך לעשות בכוחות עצמאיים.
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ד' סיוון|ד' סיוון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ו' סיוון|ו' סיוון]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ז]]</noinclude>
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ד' סיוון|ד' סיוון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ו' סיוון|ו' סיוון]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ז]]</noinclude>