תבנית:היום יום/ט"ו ניסן: הבדלים בין גרסאות בדף

תיקונים
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:היום יום" ב־"קטגוריה:תבניות היום יום")
(תיקונים)
 
שורה 1: שורה 1:
''א' ד[[חג המצות]]. ל[[מרור]] וחזרת - הן חריין והן סלט. '[[קידוש]]' בעמידה. "הא לחמא" - ה[[ה]] ב[[צירי|ציירי]]. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שב[[ליל הסדר#כורך|כורך]].''
''א' דחג המצות. למרור וחזרת הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" – ההבציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.''


ב[[ליל הסדר|סדר]] הראשון היה [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] מקצר בכדי לאכול ה[[אפיקומן]] לפני [[חצות הלילה|חצות]], אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ה[[הגדה]].
בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'־ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.


[[אדמו"ר הזקן]] אמר: "{{מונחון|מיכלא דמהימנותא|מאכל האמונה}}" - לילה הראשון. "{{מונחון|מיכלא דאסותא|מאכל הרפואה}}" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די [[אמונה]], וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את ה[[אמונה]], שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים).<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ו]]</noinclude>
אדמו"ר הזקן אמר: "{{מונחון|מיכלא דמהימנותא|מאכל האמונה}}" לילה הראשון. "{{מונחון|מיכלא דאסותא|מאכל הרפואה}}" לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג־ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק [=כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים].<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:תבניות היום יום|ו]]</noinclude>